Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 9 juli 2012

Karlskrona, staden som gör mig glad

Hej! Fullt upp de senaste dygnen, men så att alla vet så är jag hemma i underbara Karlskrona igen, jag har saknat dig! Sista kvällen i Norge spenderade jag på en uteservering med mina otroligt trevliga kollergor, mer kul än så kunde jag inte få! Har har hamnat i ett otroligt trevligt arbetslag!

Resan hem kan vi sammanfattningsvis säga var fruktansvärd. På tre dygn hade jag fått ca 7 timmars sömn, sista natten fick jag tio minuter, sen ringde en lite för glad pappa och sa att det var dags att stiga upp. Det blev en 2,5km lång promenad i ösregn till tågstationen och både jag och väskan var dyngsura, även min flygbiljett hade lyckats bli blöt... Därefter gick allt åt helvete och allt var försenat hela dagen men jag hann ändå äta någonting mellan 03.15-13.00. Inte skojigt alls. På kastrup var jag påväg att sätta mig på flygplatsen och gråta till någon skulle hjälpa mig och önskade att någon bara kunde göra så jag var hemma när jag insåg att jag hade missat tåget med cirka 1 minuts marginal. Jag var trött så inåthelvete. Men när de visade sig att tåget var en kvart försenat sken jag upp som en sol och fortsatte min långa resa hemåt. 

För er som undrar, japp jag åt hela biten!
Det är ju smörgåstårta liksom!
Väl hemma så hade mamma fixat så de stod smörgåstårta i kylen till jag kom hem. En bättre mamma kan man inte önska sig <3. Därefter blev det en timmes sömn, sedan blir man plötsligt väckt av att någon klampar in i huset. Han hade bestämt att vi skulle bada tydligen så man fick snällt följa med. Men de var faktiskt riktigt mysigt och jag piggnade till rejält. När klockan närmade sig åtta var det dags för en fin kväll och en trevlig utgång med Therese och Ebba, en del catch- up- snack, och en massa sjövärnskåren-snack. Fina minnen. Dessvärre var de lite för många idioter ute i lördags, men vi hade kul ändå. Tack för en fin kväll!

När jag hade fått 7 timmars välbehövlig sömn så ringde telefonen och Therese tyckte jag skulle följa med på volleyboll. Så de blev fyra timmars volleyboll och äntligen fick jag härlig sol på mig som jag hade saknat brutalt mycket, så nu är man ganska så brun i alla fall! Filip var med och spelade volleyboll! Det kändes helt underbart kul att träffas nu efter så lång tid. Som sagt de blev fyra roliga timmar med volleyboll. Jag kan erkänna att jag var riktigt jävla kass de första två timmarna. Men sen om jag får säga de själv så blev mina servar suveräna. Så sammanfattningsvis en härlig eftermiddag med massor av härligt folk!

På kvällen blev det pizza, tjorven och mysak & catch up med min kära bror och mor! Fin kväll helt enkelt. Idag har jag varit hos min mormor och träffat henne och min morbror, även de mycket mycket trevligt!

Så helt enkelt har mina första dagar i Karlskrona varit suveräna. Jag blir så ledsen på folk som trackar ner på den här staden. Som säger att de är en liten piss-stad med massa skitsnack och alla känner alla. Jag håller verkligen inte med på någon av punkterna. Skitsnack kan säkert förekomma, de gör de ÖVERALLT för fan! Men umgås man med rätt människor blir de fint ändå. Liten, ja kanske, de beror ju på var man jämför med och de här med att alla känner alla är ju bara bull shit. Jag kände inte ens igen 5% av de som var ute i lördags till exempel kan jag meddela... men men alla har olika åsikter och alla får tycka var de vill. Jag älskar i alla fall den här staden! Att jag kan tänka mig att ge mig ut och resa och jobba på andra ställen är en helt annan sak, men i framtiden vet jag att när de är dags att slå sig ner så vill jag landa här igen. Karlskrona jag har saknat er och dig <3 Borta bra men hemma bäst helt enkelt. 


Sweet home Alabama 
(2002) 
Melanie Carmichael lämnade för flera år sedan sin hemort och begav sig till New York. Där gör hon kometkarriär som modedesigner. När borgmästarens son i New york friar till henne så säger hon självklart ja. Hon ska bara reda upp en sak först... hon måste bara se till att skillsmässopapprerna blir påskrivna av sin ungdomskärlek som hon övergav för 7 år sen. Men väl där börjar hon tveka på ifall hon kanske är en Alabama-brud trotts allt.



Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++
Genre: Komedi



En söt kärlekskomedi, förutsägbar som de flesta men faktiskt än av mina favoriter. Skådespelarna är bra och handlingen är faktiskt lite udda. Gullig, söt film om man nu gillar sånt! 


Ber om ursäkt för de långa inlägget, hade lite för mycket att prata om tror jag!





2 kommentarer:

  1. Du skriver helt underbart !!

    Kram Farmor o Farfar.

    SvaraRadera
  2. tack så jättemycket farmor & farfar! Va glad jag blir att ni läser! :D

    SvaraRadera