Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 30 juni 2012

Fantastiska juni!

Ja då var de 30 juni idag/kväll, imorgon är de juli. 

Det känns som om jag har hunnit med så mycket den här månaden. Märkligt att allt har hunnit ske över bara 30 dagar.

Månaden började fint och skoj med en sån dära spontantripp till Göteborg med underbara Julia, Stina och P-u, bättre start på månaden kunde man ju bara inte få.
En lycklig tjej tackar för en fin månad!
Fotografen är min käre far! 

Därefter blev de sweden rock i Norje för 4e året i rad, och för min del var de det bästa hitills, i alla fall med att träffa underbara människor. Knöt band med några riktigt fantastiska människor som jag hoppas jag ser snart igen. Speciellt en väldigt fin person <3 du vet! Jag fick även träffa gamla bekantskaper och de är ju alltid trevligt. Jo just de musiken var också väldigt bra!

Sen var de dags för att resa till det riktiga Norget och börja jobba, det inleddes med några riktigt tunga dagar då jag både jobbade samt handlade möbler och vitvaror och hjälpte pappa med att flytta in i en ny lägenhet. De var några riktigt kämpiga dagar, men när de gick i lås var jag plötsligt ensam och övergiven i Norge på ett fantastiskt sommarjobb. Helt otroligt vad jag har lärt mig både om yrket men också massor om mig själv och jag säger bara de: Jag har hamnat helt rätt! Jag är på en helt fantastisk avdelning med underbara kollegor och jag har skapat mig massor av relationer.


På min lediga helg kunde jag inte klaffat de bättre än att åka till Tönsberg där jag tränade stenhårt i två dagar, även där träffade jag helt otroliga människor som jag förhoppningsvis återser nästa år. Mitt mål är i alla fall att åka dit igen. Underbar helg!

Slutet av månaden spenderades ännu en gång i Göteborg då min familj kom och överaskade mig på mina lediga dagar och kidnappade i väg mig, de var helt underbart att träffa dom! Träffade även Anna en snabbis och de var otroligt trevligt!

De är omöjligt att veta vad som har varit bäst med den här månaden, sammanfattningsvis kan jag helt enkelt säga att den har varit helt fantastisk! Men nu ser jag faktiskt fram emot att komma hem till Karlskrona, hemmakär som jag trotts allt är!

Den här månaden ska firas med en lika underbar film som den här månaden har varit. Filmen handlar om en snubbe som också få resa en jävla massa, fast det är inte direkt självvalt, han är också ganska hemmakär kan man säga...

Shrek 

(2001)
Shrek är ett träsktroll som bor helt ensam i sitt träsk och han kunde inte varit lyckligare. Men en dag dumpas de massor av sagofigurer på hans mark, bland annat en fruktansvärt irriterande åsna. Shrek måste nu göra kungen en tjänst för att sagofigurerna ska försvinna från hans mark...


Film: +++++
Handling: +++++
Röster: +++++
Animeringar: +++++
Genre: Animerad komedi, familjefilm


När den här filmen kom satt man bara och gapade. Hej och hå och trampa på alla normer och traditioner! Vilket var helt underbart, en av tidernas absolut bästa animerade filmer. Även om jag alltid ser animerat på svenska (där rösterna är superbra i den här filmen), har jag även sett den på engelska tack vare namnen Mike Myers och Eddie Murphy och de är ju helt enkelt lysande. Handlingen är så typisk tror man men nej då, inte ens nära. Gång på gång blir man överaskad över vilka vändningar filmen tar. Jag avgudar den här filmen, har man inte sett den så säger jag bara aj aj aj.


Ännu en gång, tusen tusen tusen tack till alla som har gjort den här månaden till den hitills bästa på året! Puss och kram //Zimonze
Carpe Noctem

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar