Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 25 april 2012

Det regnar, det regnar det öser ner

Drippi-dripp-dropp-dropp drippi-dripp-dropp-dropp 

Inte alls blöt!...
Sonisphere 2010
Dagarna mot tentan blir allt färre. Sista månaden i skolan kommer bli fruktansvärt tung, men det är bara att kämpa på. Min hjärna är just nu fullproppad med en massa om elektrolyter, bakterier, virus, syra-bas-balans, vårdhygien och annat kul, längtar till man kan tänka lite på något annat. 
Roligt väder har det ju inte direkt varit idag heller, och utan tillgång till bil och inte speciellt sugen på att gå eller cykla måste alltså detta innebära att man tar bussen vilket inte direkt är superkul att slösa pengar på, men så är det när man inte vill bli blöt. Men man har ju varit med om mycketmycket värre, Sonisphere 2010 i Stockholm är nog det värsta ovädret jag har spenderat utomhus någon gång. Lera upp till knäna, inte en enda torr fläck på hela kroppen, men trotts allt så var det värt det. Alla grymma band man fick se var värt det till 100%. Verkligen ett minne för livet, att försöka rädda sina skor från att sugas ner i leran, samtidigt som man försöker så gott det går att hoppa i takt med musiken! Denna otroligt fantastiska dag glömmer man inte i första taget. 
Men jag måste ju säga det att jag är hellre utomhus när det regnar och åskar på ett stort festivalområde en att vara i en grotta som vattenfylls på grund av regn... 

Sanctum 

(2011) 
I en avlägsen del av regnskogen i Papua Nya Guine finns outforskade undervattensgrottor. Ett dykarteam åker dit för att kartlägga grottorna som ligger 100-tals meter under marknivån. Men uppe på ytan bryter det plötsligt ut en tropisk storm och dykarnas utgångar blockeras så de inte kan ta sig ut. Vattennivån stiger och de måste snabbt hitta en annan väg ut, även om detta innebär att de måste ta risken att gå längre in i grottan där det fortfarande inte har utforskat. 

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++++
Genre: Äventyr, Thriller, Action

Den här filmen såg jag på bio med min bror när den kom ut och det var en riktigt stark upplevelse för min del. Jag satt och hyperventilerade hela filmen då jag har klaustrofobi och allvarligt talat grät jag av panik så man kan ju inte klaga på att den inte var välgjord, för det var den verkligen. Sjukt spännande handling och riktigt bra skådisar som gör känslan i filmen verklighetstrogen. Det klassiska survival-mood kickar igång på en del som sviker och bara tänker rädda sig själva, som i många katastrof-filmer. Men fortfarande en katastorffilm och de gillar vi ju! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar