Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 4 april 2012

SOS the tiger took my family

Hej! Är för tillfället inte riktigt i form för att sitta vid datorn känner jag, eller ja hitta på något vettigt att skriva i alla fall. Har råkat utför en hemskt elak infektion i halsen, vilket har inneburit isbitar och te som enda näringsintag förutom lite lite flytande mat så som yoggi. Idag var jag hos läkaren som konstaterade att halsen inte såg alls bra ut så jag fick ta några prover och blev därefter hemskickad med penicillin och lite andra roliga preparat. Så jag hoppas det blir bättre snart, jag hade ju såklart planerat alltför mycket i veckan som jag ville göra men så är det väl alltid, så mina veckoplaner har så att säga gått å helvete.
Men men, jag har däremot lärt mig de senaste dagarna att Nat Geo Wild är en väldigt bra kanal att fördriva dagarna med, jag har lärt mig massor av spännande saker om t.ex. människoätande leoparder och tigrar, om hur jättejättestora fiskar ta sig upp för vattenfall när det är dags för parning, att Redwood- skogen är sjukt häftig! hur geoparder och lejon jagar, jag såg även en dokumentär om hajar men eftersom jag har sett alla dokumentärer om hajar på animal planet (har inte sett alla på Nat Geo Wild än och det är bra) så lärde jag mig tyvärr inget nytt om hajarna, men den var bra ändå. Jag tittade även på en mycket bra spännande dokumentär om krokodiler, ett djur som också kan vara mycket farligt om man inte respekterar deras revir...

Territory  (2007)
En idyllisk liten turisttur längs en flod i Australien slutar plötsligt i en mardröm när en gigantisk saltvattenkrokodil plötsligt attackerar båten. De lyckas ta sig till en liten ö i mitten av floden och känner sig för tillfället lite säkra. Men tidvattnet stiger och krokodilen lurar i vattnet och väntar på att de ska hoppa i, och någon gång måste de simma över eftersom ön snart kommer stå helt under vatten.

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: 
++
Miljö: 
++++


Detta är ju såklart inte dokumentären jag såg på Nat Geo Wild, utan detta är en påhittad film. Mycket spännande och nervkittlande film, vissa av sakerna i filmen är mycket overkliga. Men annars är den helt ok gjord, en av de bättre "monster-filmerna" jag sett. Vissa av animeringarna är lite dåliga och en del av skådisarna är ganska kassa. Handlingen är dock mycket spännande och väger upp en hel del, bra miljöer och den är filmat på ett bra sätt som gör att den bibehåller spänningen även under attackerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar