Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 23 april 2012

Lite för roligt!

Hallonvodka=kul, lite för kul
(Lägg även märke till att jag har fått ett
nytt klädesplagg till min zebrasamling!) 
Ojoj! I lördags så drog Therese med mig på en fest, vi bestämde oss för att vi var sugna på att dansa så vi chansade på att vi skulle kunna ta oss in på Harrys och det gick ju kanonbra. Vi dansade järnet och hade helt enkelt superkul. Jag träffade två stycken från sjövärnskåren jag inte hade sett på hur länge som helst och då blir man ju sjukt glad! Därefter hittade vi varsin danspartner och vi kan säga så här, jag hade nog kanske lite för kul på dansgolvet utan att behöva nämna några detaljer, men ibland får man vara lite galen! Men hallonvodka är ju en dricka att rekommendera om ni vill ha lite extra kul. Men natten på dansgolvet blev toppen. Därefter blev det en lite halvtung dag med träning, styrelsemöte och soffläge. Nu är det tentaplugg som gäller resten av veckan! 

Som sagt så skulle jag ju inte kommit in på Harrys i lördags egentligen, det var 21års gräns och jag är ju faktiskt en så länge bara tonåring. I alla fall i några månader till, sedan är mina sju år som tonåring över och man anses bli "vuxen" på riktigt, man har fått ta körkort, men handla sprit på egen hand utanför puben är ju inte ok, men snart är jag så pass mogen och det känns ju super. Har ni tänkt på att alla roliga grejer som att ta körkort, gå ut på puben, handla på systemet eller liknande ja då gäller det att man måste ha fyllt rätt ålder annars får man inte, men däremot alla tråkiga grejer som att   betala läkarundersökningar eller annat tråkigt ja då är det ÅRET du fyller man måste börja betala, så för oss som fyller sent är ju allt bara dåligt, men men nu ska jag inte vara bitter, jag ska plugga mikrobiologi! Undra vad man ska gör sina sista månader som den lilla tonåring man fortfarande är? 

Tonårsliv 

(2004)
Lola Cep är nöjd och belåten med sitt liv, men när hennes familj bestämmer sig för att flytta går enligt henne själv världen under. Hon vill vara kvar i New York och fortsätta vara populär och lycklig. Men nu tänker hon göra allt för att istället bli fröken populär i byhålan Dellwood, och alla knep gäller när man vill vara i centrum.


Film: +
Handling: +
Skådespelare: ++
Miljö: +
Genre: Komedi


En äkta tonårsfilm, dock för lite yngre tonåringar, en flickfilm som jag tycker är fruktansvärt tramsig. Lindsey Lohan i en av sina sämre roller tycker jag. Filmen har stunder av charm och lite halvkul skämt, men inget man väldigt gärna ser flera gånger. Det är väl en sån här film att den är så töntig att den nästan blir lite kul men samtidigt pinsam att se på!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar