Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 13 april 2012

Low energy-mood

Praktiken tar på energin! Förstår inte hur man både ska orka plugga till tentan och vara på praktik och sen dessutom kunna göra annat. Så därav den lite dåliga blogguppdateringen på sistone, ber om ursäkt för det. Har helgen den här veckan så det blir att ta de lugnt. Men nästa vecka blir det en tur till Norge så jag ska väl orka kämpa mig igenom mina sista fyra pass. Imorgon lovar jag ett fint blogginlägg med bilder på mitt nymöblerade rum, är kalasnöjd!

Fredagen den 13e idag. Jag kunde inte vara med min käre bror denna fredag den 13e heller eftersom jag hade praktik hela dagen. Dessutom så regnade de på mig när jag cyklade till praktiken så lite otur har jag minsann haft idag. Men men ingen mördare med en machetekniv i alla fall så lite tur hade jag minsann.

Fredagen den 13e del 3 

(1982)
Jason lyckas överleva striden i del 2 och han har ännu inte gett sig! Han tänker hämnas på lägerledarna på Camp Crystal Lake till varje pris.

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++

Här är första filmen mördaren faktiskt ser ut som han ska om man förknippar Jason med hockeymasken (vilket nästan alla gör som har sett dessa filmer). Pappåsen är ju inte riktigt lika skräckinjagande som den traditionella hockeymasken som sedan får leva kvar i alla uppföljare. Brutala och hemska mord bjuds på i den här filmen. Som sagt 80-tals skräck har ju sin lilla nisch och så även denna. Så gillar man föregångarna bör man också se denna. För jag menar vem vill missa när Jason hittar sin nya identitet i hockeymasken??
Har även skrivit om del 1 & del 2 ifall ni även vill läsa om dom filmerna med.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar