Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 5 april 2012

Spotta eller svälj?

Högst upp ser ni den superstora penicillintabletten!
Ja penicillinet alltså, va tror ni det här är för blogg egentligen?
Jag är bara väldigt nyfiken på vem den otroligt smarta personen är som kom på att penicillintabletterna när man har fruktansvärt ont i halsen och bara kan tugga i sig ytterst små tuggor av mat skapar den största tabletten någonsin som MÅSTE sväljas hel... det är inte ok, som tur väl är så har jag lätt för att svälja tabletter men ont gör det.

Det enda som är lite kul med feber är att man alltid drömmer helt konstiga drömmar, jag menar verkligen konstigare än vanligt. Man kommer ihåg dom lättare också eftersom man ständigt vaknar om igen när man är sjuk.
Min senaste dröm utspelade sig i ett hus som vår familj ägde, det liknade vårt hus till många sätt men det var inte det. Jag hade bestämt mig för att sova där, men det hade andra människor också som jag känner och det var jag ju inte riktigt beredd på, men tydligen var det många som hade nycklar. Jag gick i alla fall och la mig, när jag vakande (i drömmen) bestämde jag mig för att göra de olika uppdragen som fanns att göra i vårt hus. Det var som typ Boda Borg fast mycket enklare och jag var verkligen strålande bra, jag hade gjort det massor av gånger tidigare uppenbarligen, men jag var lite arg över att de tydligen hade flyttat maskinerna. När jag var färdig i alla fall så såg jag att Sanne låg och sov i soffan tillsammans med hennes enorma orm (hon har ingen egentligen men jag reagerade inte på det). Det jag istället märkte var alltså att hennes orm låg raklång bredvid henne, och detta innebär att ormen mäter sitt "byte" för att se om de får palts i deras mage... han var mycket längre än sanne så jag väckte henne genast och sa att vi var tvungna att gå ut NU! När vi var på väg ut kunde vi inte stänga dörren, det visade sig att det var mitt byxben som satt fast, så när vi tog loss det och skulle stänga på riktigt så såg jag att våra tre katter var där inne och jag visste att de skulle bli ormmat om vi inte hämtade dom, så jag sprang in igen, min katt Zelda var smart nog att springa ut, Sannes katt  Eddie satt i köket och lekte med ormens svans och familjens gemensamma katt Pussel satt uppe på ormen, jag tog katterna under varsin arm och sprang upp på övervåningen och kom på att de var fler som sov i huset och sa till alla att vi måste fly via fönstret och ut på taket... då vaknade jag, jag vet inte om vi överlevde men ormen var i alla fall sjukt stor! (Nat Geo Wild är inte bra i för stora doser) Dock inte lika stor som den här ormen...

Anaconda

(1997)
Dr. Steven Cale och hans filmteam ska spela in en dokumentär om Shirishama stamen. På vägen hittar de Paul Sarone som de plockar upp, han söker efter en Anaconda, han tycker att Anacondor är det ultimata mördarmaskinen de känner av värme och kan därför se en människokropp på långt avstånd. Just nu letar han efter ett speciellt exemplar som ska vara 13meter och är en legend i de här trakterna. Paul Sarone tänker göra allt för att hitta den här magnifika reptilen. Anacondan är en grym orm som kramar ihjäl sitt byte och knäcker alla ben och sväljer det helt.  Men tänk på att du inte kan skrika om du inte kan andas... 


Film: +++- (3.5)
Handling: ++++
Skådespelare: 
++++
Miljö: ++++



En klassiker som jag hade på VHS när jag var yngre, en av filmerna jag och min käre bror Jimmy såg på väldigt mycket när vi var yngre. Jag gillar skådespelarna i filmen faktiskt, och även de flesta rollerna också. Den är ruggig och lite läskig, i vissa fall välgjord och ibland så dåligt gjord att man fnissar åt det lite grann. Finns vissa tabbar i filmen man blir lite bitter på... som att vattenfallet rinner åt fel håll (?!) va tänkte de där liksom... eller de kanske hänger i taket bara? Men jag gillar att det finns lite olika sorters monsterfilmer, att det inte alltid är samma bovar, och även om jag inte har ormfobi så erkänner jag att de är otäckt slingriga varelser. En helt ok film, jag gillar ju såna här filmer, och jag vet att folk tycker jag är konstig i vissa åsikter va gäller film, men jag står för dom i alla fall. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar