Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 19 april 2012

Här heter det "ha det" och inte "hej då"

Med en alkoläsk i näven sitter jag här i min pappas lägenhet i Norge, snart ska vi spela Tv-spel, nyrealesen av James Bond, Golden Eye till Xbox 360, han ska få storstryk hade jag tänkt.
Idag är det bekräftat att jag ska få jobba i Sandvika i sommar. Känns helt super! Ska jobba nästan hela Juni (så jag missar studenterna och det är visserligen väldigt tråkigt). Sen är jag ledig några veckor mitt i sommaren och sen jobbar jag i slutet av augusti, så det blir perfekt, får vara ledig mitt i sommaren och chilla och göra allt det där man vill göra om somrarna. Arbetsplatsen och personalen verkar supertrevliga så det kommer nog bli en härlig sommar!
Har idag beställt och ordnat med ett norskt personnummer, men även hunnit inhandla lite fina saker i Sandvika. Imorgon bär det av mot Oslo och handla mer grejer, och sen ska jag redan hem...

Jag har inget problem med att förstå det norska språket men jag måste erkänna att de har en del skojiga ord och uttryck för sig. Men jag måste verkligen lära mig att inte säga hej då till folk för här säger man istället ha det! Trevliga är dom här i alla fall, men fan va bergigt och skogigt dom har det och sjukhuset ligger ju såklart uppe på ett jävla mount everest, så har man inte kondition innan så får man väl det. Men frågan är hur mycket man vågar vara ut om nätterna för det verkar ju finnas massa lömskt i de norska skogarna.

Trolljegeren 

2010 
Några mediestudenter ifrån Volda tänker göra en dokumentärfilm om tjuvjakten av björnar i de norska skogarna. De ber om att få intervjua och följa med en man vid namn Hans som brukar vara ute och jaga, men det visar sig vara något helt annat han jagar än björnar. 

Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++++ 
Genre: Drama, Action, Äventyr, Thriller, Skräck

En väldigt udda film som man verkligen inte räknade med. Filmningen är i stuk med Blair Witch Project, alltså handfilmat och skakigt, en del kan finna detta irriterande, men jag gillar det, det gör de hela lite mer spännande när de springer för livet, men man inte riktigt ser vad det är de flyr ifrån. Filmen är inte bara spännande utan räknas även lite som en komedi enligt en del vilket gör det hela lite svårt att veta om man ska ta en del av sakerna i filmen på allvar hela tiden. Effekterna i filmen är riktigt välgjorda och gör att man inte tycker den blir löjlig utan den håller sig faktiskt spännande även när man sett "monsterna". En udda film som säkert klassas som kass för många, men för min del tycker jag att den är riktigt bra!


2 kommentarer:

  1. Vem vann i Goldeneye?????????????

    SvaraRadera
    Svar
    1. äsch häll tyst ;) det kallas nybörjartur :D

      Radera