Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 9 april 2012

Glad påsk... sådär lite i efterhand

Ja nu är påsken nästan över, denna påsken blev firad med lite påskbord, väldigt mycket sill och ägg och penicillin. Inget påskpynt eller påskägg i år. Mamma jobbade, Sanne var iväg och jag var sjuk så i år blev det en halvhjärtad påsk (vi brukar iförsig inte fira jättemycket, men lite mer än så här i alla fall). Man märker definitivt att man bor i ett område utan speciellt många barn då vi inte har haft en enda barn som har knackat på utklädda till påskkärringar och hälsat glad påsk och sträckt ut sina korgar efter godis... inte en enda. Har vi verkligen inga barn alls i området eller börjar påskkärringarnas tradtion sakta men säkert försvinna och dö ut? Fast man vet väl aldrig, häxorna kanske finns där och lurar där man minst anar... Fast just nu är dom väl i blåkulla eller? Men när kommer de tillbaks då? Man säger bara att de flyger dit men man vet aldrig när de kommer hem... så vem vet var häxorna lurar?


En häxa i familjen 

(1999)  
Maria har just fyllt åtta år och allt hade varit perfekt... Om hon inte haft en fruktansvärt irriterande liten lillebror. Maria skulle vilja att han försvann, förevigt. En dag träffar Maria en ny vän, Makka. Makka har en magisk önskekula som Maria får använda. Men ibland kan man ångra vad man har önskat, och hennes önskning verkar uppfylllas fortare än vad hon hade kunnat ana när familjen får en ny barnvakt vid namn tant Gerda. 

Film: ++
Handling: ++
Skådespelare: 
++
Miljö: ++ 

En film som mestadels inriktar sig till barn, såg den första gången när jag var ganska liten och älskade den. Nu har jag väl insett att den är ganska så löjlig (som de flesta barnfilmer blir). Men en söt film för lite mindre barn, en alldeles utmärkt film under påsken. Men som sagt ingen superhöjadare.   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar