Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 11 april 2012

Orättvis kärlek

Även om man inte ser och det känns
som om man har gått vilse så ska
man aldrig ge upp!
Vissa dagar borde det inte få finnas kärlek, i alla fall inte de dagar någon blir djupt sårad av det. Det gör verkligen ont enda in i själen när man ser någon man älskar bli sårad så innerligt, det skär i benmärg och hjärta och man önskar att man kunde hjälpa till på något sett. Krama ut smärtan, ta ifrån dem den grymma känslan som uppstår när det känns som om livet rämnar och inget verkar kunna någonsin bli bra igen. Kärleken är ett mysterium, som man alltid kan se från olika håll, antingen den bästa platsen på jorden om man själv befinner sig där, eller också kan det vara det värsta som finns.
Ibland kan kärleken vara som ett stort frågetecken, allt verkar vara ett stort missförstånd och det är det verkligen ibland... (men ibland kan det också vara så att personen i fråga kan dra åt helvete.) Men därute sägs det att det finns någon för alla, de gäller bara att inte ge upp, blir man omkullslagen får man försöka resa på sig igen, och kärleken kommer att dyka upp, när man har slutat att leta och minst anar det, även om man inte tror det, när det känns som om allt har gått åt helvete.

Wicker Park 

(2004) 
Matthew och Lisa är ett sånt där perfekt par, de är oskiljaktiga och inget verkar kunna förhindra deras kärlek till varandra. Men en dag försvinner Lisa utan ett enda ord och Matthews värld rasar samman. Efter två år har han börjat komma över det, tills han plötsligt skymtar Lisa i folkvimlet och vill göra allt för att träffa henne igen. 


Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: 
++++
Miljö: ++ ++


En otroligt förvirrande film!  Första delen är filmen är lite halvdryg och långtråkig, men sen drar det igång i ett sådant tempo att man inte längre hänger med. En udda och bra film, när man har sett den två gånger kommer man underfund med att den riktigt bra faktiskt. En mystisk och sorglig handling, bra skådisar och överlag en mycket mysko film, men I like!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar