Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 14 april 2012

Ledtrådar i ommöbleringen

Skrivbordet äntligen på plats!
Min uppgradera Johnny Depp-hörna
Jag möblerade om mitt rum för någon vecka sen. Jag blev grymt nöjd, men det skedde ju så att säga inte direkt smärtfritt. Jag har ett litet skrymsle i mitt rum där jag inte har kunnat ha något speciellt så där har min synt stått. Men jag tänkte att ett skrivbord där inne hade ju bara varit PERFEKT! Så förra sommaren mätte jag ut lilla skrymslet och köpte ett skrivbord som enligt måtten borde passa. Ja skivan hade passat, men sen hade den ju en metallställning utanpå som säljaren inte hade räknat in, så det gick lite åt helvete så att säga så jag fick ställa mitt nya skrivbord där mitt gamla hade stått... Jag var besviken men det fanns inte så mycket att göra åt. Men så häromveckan mätte vi igen och räknade att om man tar bort ett ben och sätter en regel i väggen istället så kommer det gå in! Yippi :D... Eller inte då saknades det så klart ett par millimeter ändå, så väck med listerna på golvet och ännu ett försök. Efter fruktansvärt mycket kämpande, klämande av fingrar och rivmärken, ja bokstavligt talat blod, svett och tårar så gick det in!!! Ett par revor i tapeten blev det, men det var det värt, för så här bra har mitt rum aldrig varit möblerat! (Mer ordning än så här har jag aldrig, det brukar annars vara bombnedslagg så jag tycker mitt rum är fint i alla fall)
Min DVD-hylla och min vackra byrå!
Min Johnny Depp- hylla blev lite uppgraderad och är nu en Johnny Depp-hörna istället. Ett par andra hyllor blev uppskruvade på väggen och tack vare det har jag palts för cirka 40 filmer till i min hylla! Whoop! Allt detta blev av tack vare att jag har en underbart händig och duktig och även fruktansvärt snäll pappa, även ifall det blev lite svordomar och annat, men det är fullt förståeligt efter två dagars arbete.

När man städar och rensar vet man aldrig vad man kan hitta och ganska ofta får man trevliga överraskningar, i alla fall brukar jag få det. Men dessvärre hittar man ju inga grejer som leder till makalösa äventyr tyvärr. Det är ju annars den här killen expert på...

Tintins äventyr 

Enhörningens hemlighet (2011) 

Tintin är en ung repporter som är duktig på att gräva fram bra stories, till hjälp har han sin trogna hund Milou. Tintin köper ett vackert modellskepp på en marknad, men det finns andra som också är väldigt intresserade av skeppet, men Tintin vägrar släppa det ifrån sig. Han upptäcker snart att skeppet bär på en stor hemlighet, han vet bara inte vad, men han måste snabba sig för skurkarna är hack i häl. 

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Animeringar: +++++
Musik: ++++

Jag säger bara WOW! Jag var till en början mycket skeptisk till den här filmen men när jag sen fick se den ångrade jag mig genast. Underbara animeringar, man trodde att det var riktiga bilder många gånger, helt fantastiskt! De har ändrat lite i handlingen så om man är en riktig Tintin-fantast kanske man blir lite ledsen, men jag tyckte ändp de hade skapat en bra handling. Bra skådespelare och sjukligt bra filmskapare (Steven Spielberg och Peter Jackson). Sen så klart den bästa musikkaparen John Williams! Jag menar det kan bara inte gå fel! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar