Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 31 mars 2012

Tack kära läsare!

Den här månaden har läsarantalet ökat mycket mot va det har varit tidigare och det känns helt grymt! Så jag vill börja med att tacka er alla kära läsare som fortsätter att följa min filmblogg men också välkomna alla nya läsare! Välkomna hit. Känns som sagt grymt det här så tack som tusan att ni läser.

Lördag kväll, hemma och kollar på TV med familjen, jo vi var med på Earth hour med, vi stängde bara inte av TVn så vi var nästan med fullt ut, mer än de andra på gatan i alla fall. Men att folk är oroliga att något skulle hända för att alla släcker sina lampor tror jag nog är obefogat, det blir nog bara jävligt mörkt till en väldigt bra anledning. Det otäcka är bara att man inte kan veta vad som döljer sig i mörkret.

Beck -spår i mörker (1997)
I Stockholms tunnelbanor sker det plötsligt otäcka och brutala mord. Människorna är i panik, Martin Beck och hans kompanjoner blir tillbedda att försöka lösa denna mordgåta. Det kluriga är att ingen vet hur morden lyckas begås i tunnelbanan i totalt mörker?

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: 
++++
Miljö: 
++++


En av mina absoluta favorit- Beck- filmer. För er som inte vet vad Beck serien är så är det en svensk kriminalfilm-serie som bara måste ses om man inte har sett de än, annars kan det bli mycket pinsamt! Otroligt bra och spännande handling, obehaglig och väldigt rå. Mycket annorlunda i jämförelse till de andra Beck-filmerna. Skådespelarinsatserna är lika bra som alltid, ingen kan väl klaga på Peter Haber och Mikael Persbrandt. Denna film är et måste om man gillar kriminalare!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar