Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 5 mars 2012

Att regndroppar faller som tårarna gör

Inte ett moln så långt ögat kan nå
Underbart! Snart blir det en cykeltur men först lite mat.

Himlen är oskyldigt blå,
som ögon när barnen är små.
Att regndroppar faller som tårarna gör,
det rår inte stjärnorna för.
Älskling, jag vet hur det känns,
när broar till tryggheten bränns.
Fast tiden har jagat oss in i en vrå,
är himlen så oskyldigt blå.

En härligt blå himmel är underbart, man fylls med energi och livsglädje, lite mer värme bara så är lyckan gjord.
Men bara för att det är härligt väder så behöver inte allt vara bra, den blåa himlen är bara en fasad för den kommande stormen.

Himlen är oskyldig blå (2010)
Det är sommar och året är 1975. Martin är 17 år gammal och har just tagit studenten. Han har skaffat sig ett sommarjobb på en fin seglarrestaurang i  skärgården. Han träffar kärleken och allt verkar vara underbart. Men under fasaden finns något värre och plötsligt är Martin inblandad i något han inte hade trott.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Musik: ++++

En idyll av svensk sommar på 70-talet. Peter Dalle spelar fruktansvärt äcklig och obehaglig vilket innebär att han har lyckats med sin roll. Bill Skarsgård är som alltid duktig. Filmen är helt ok, men ingen favorit hos mig, ingen såndär "se om film". Bra men inte super. Handlingen är lite spännande men man blir frustrerad av vissa personers tafatthet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar