Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 3 mars 2012

Vapenbröder- Elva streck

Hejsan! Ni som har läst min blogg ett par gånger vet ju att detta är en filmblogg. En film per dag överlag. Idag ska jag efter 200 blogginlägg bryta detta för första gången. Jag lovar detta kommer inte ske allt för ofta, men just idag känner jag att det behövs.

Jag har många intressen här i livet förrutom film, ett av dom är musik. Folk som känner mig lite mer eller har sett mig skulle nog klassa mig som en rocker-tjej till utseendet. Det klassar jag mig själv också som, men när jag lyssnar på musik är jag en så kallad allätare. Jag lyssnar på det mesta, bortsett från ett par genrer.

Men det finns ett band som varje gång för mig att dansa av glädje för att i nästa sekund fälla tårar för att det är så fruktansvärt vackert. Det är inte många band som lyckas med båda saker, men de gör de här grabbarna!

Vapenbröder- Elva streck
Vapenbröder 
Ett gäng med 8 killar, unga män som är helt fantastiskt musikaliska och gör otrolig musik. 
Rasmus Degerskär- Sång, Gitarr
Sebastian Olsson Lundh- Gitarr, Sång
Jesper Lorentzon- Bas
Oskar Askevik- Klaviatur, Sång
Oskar Brosson- Percussion 
Pontus Necksten- Trummor
Gustav Agnesson- Saxofon
Anton Krohn- Trombon 


Jag känner mig stolt över att kunna säga att detta är mina vänner/bekanta/ före detta klasskamrater. Jag garanterar att det är något man kommer kunna skryta för sina barn om i framtiden för jag är övertygad att dessa grabbar kommer gå långt. 


Dessa killar släppte igår sin första skiva som heter elva streck som genast införskaffades, självklart bad jag om att få den signad av alla åtta. Denna skivan har rullat om och om igen sen jag kom hem 04 inatt tills nu och det ska den fortsätta göra ett tag till tänkte jag. Det var en av de roligaste kvällar jag har haft på länge. Så har ni inte lyssnat på dom tidigare så är det dags nu. En uppmaning till alla er kära vänner. 


På facebook kan ni hitta dom här: Vapenbröder där de har en bandpage man kan lyssna på. 


Till vapenbröder vill jag bara säga tack! Tack för en helt fantastisk kväll och tack för ni gör så underbar musik. Sluta aldrig med det. Vet inte riktigt vad jag mer ska säga..... tack och jag önskar er all lycka i framtiden! <3







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar