Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 28 mars 2012

Fångarna på fortet! Eller ja... typ

Hade en sjukt rolig dag igår! Ja ok vi började med att hålla föredrag vilket kanske inte var väldigt kul, men därefter var det awesome! En tjej i min klass har fyllt 20 nyligen och igår skulle det minsann firas ordentligt. Ett litet suprisemoment, hon visste inte vad som skulle ske och var så att säga lite orolig. När vi tillslut nådde vår destination var det dags för äventyr! Vi skulle nämligen spendera dagen på Boda Borg! Det kan verkligen rekommenderas! Helt sjukt roligt. För er som inte vet vad Boda Borg är det som en kombination av fångarna på fortet och typ lustiga huset. Det finns olika sorters rum, gröna där man får tänka, svarta där det är fysiskt ansträngande och sen de röda där man både får tänka och jobba. (Vill bara påpeka att jag var i vinnande laget och det kändes mycket bra). Men gud va frustrerad man vad på en del av rummen. Nåja efter det blev det en god middag på Toscana. När man sen kom hem var man ganska duktigt mör i kroppen.

Ja som sagt de där rummen på Boda Borg hade ju olika svårighetsgrader och syften. De svarta rummen var grymt kul men jobbiga, de röda var väl de jag tyckte bäst om, de gröna var oftast helt superknas! Jg fattade ingenting, grymt frustrerande, jag hatar att behöva ge upp. Jag menar hur svårt kan det vara att finna lösningarna? Fast å andra sidan är jag inte speciellt bra på varken pussel eller gåtor så det är väl ganska förståeligt. Så jag tror aldrig Nicolas Cage hade velat ha mig som side-kick.

National Treasure (2004)
Ben Gates har vigt sitt liv till att finna tempelriddarnas skatt som sägs endast vara en myt. Bens släkt har i många generationer sökt efter skatten men nu börjar han få upp ett spår. Men han är inte ensam om att vilja komma åt den här omtalade skatten.

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++

Lite Indiana Jones- feeling i det hela. Jag gillar gåtlösandet och mysterieknäckandet. Såna filmer är alltid lite spännande och intressanta. Handlingen lyckas hålla sig uppe hela tiden och Nicolas Cage är riktigt bra i den här filmen. En helt ok äventyrsfilm. Ett stort plus är att den är väl genomtänkt tycker jag i alla fall. Absolut sevärd, inget mästerverk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar