Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 23 mars 2012

Facemask

En lugn och fin fredag med promenad, karate och gym (jag bröt mot min vila-tradition på fredagar). Nu har man gottat sig med ostbricka tillsammans med familjen. Imorgon är det dojon i tre timmar sen kör vi på 20 års fest. Sweet!

Har varit på min andra ansiktsbehandling idag hos Beauty by Lina som jag verkligen rekommenderar, hon är väldigt seriös och duktig så dit borde ni gå! Lika skönt, men även plågsamt som sist, huden hade blivit finare sa hon, men jag fick inte vara så elak mot min hud och trycka så mycket, men det är ju så svårt att låta bli... men jag ska verkligen försöka det ska jag. Många av momenten är helt underbart avkopplande, man hade gärna gott dit fler gånger, så länge man vet att det är en ofarlig ansiktsmask man får.

The Mask (1994)    
Stanley Ipkiss lever ett väldigt lugnt och sansat liv, vilket han själv tycker är fruktansvärt tråkigt. Han blir ständigt utskälld av sin chef, ingen flickvän och hans enda vän är hans lilla hund Milo. Men plötsligt förändras allt när han hittar en magisk mask som verkar ha väldigt speciella egenskaper. 


Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++



Jim Carrey lika rolig som alltid! Tycker man om Jim Carrey är detta definitivt en film man bör se då han är i riktig högform. Kul, lite knäpp handling. En bra komedi tycker jag. Skådespelarinsatserna är också bra. Tyckte filmen var lite obehaglig när jag var liten, men nu för tiden tycker jag bara att den är kul. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar