Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 13 mars 2012

Otäcka skogar och hemska mornar

Morgon... Det är ett hemskt hemskt påhitt att man ska börja skolan klockan 8.30. Det är inte ok när man de senaste månaderna annars nästan bara har börjat efter 12, med vissa få undantag. Nej fy säger jag, jag kommer nog aldrig lära mig att uppskatta denna tiden på dygnet tyvärr.
Igår var jag med på årets första grillning för min del. Jag missade själva grilllandet men maten var färdig lagom tills jag dök upp och det var riktigt mysigt och gott. Det ska förhoppningsvis göras om snart. Sen blev den en långpromenad hem i det vackra vädret och därefter solade jag en stund. Underbart!

 Jag var ju som sagt på 18 års fest lördags, jag fick en plötslig flashback till hur de var att festa på gymnasietiden och tankarna drogs genast tillbaks till utomhus-festerna på Stumholmen, härliga tider. Denna 18 års festen hölls i en mysig stuga ute i skogen. Det var väldigt fint och trevligt.
Men plötsligt dök polisen upp och vi tänkte nog alla "helvete" men det var tydligen ingen fara för vår del. Det var några människor på någon bilskrot som hade hört någon skrika i skogen. Förhoppningsvis var det ingen fara... Men man kan aldrig vara säker på vad som döljer sig i skogarna.

Eden Lake (2008)
Jenny och Steve har planerat en mysig romantisk weekend i skogen tillsammans. Men det blev inte riktigt var de hade hoppats på och deras frid störs av ett gäng ungdomar. Steve konfronterar ungdomarna och ber de lugna ner sig, men Steve blir istället attackerad. Jenny flyr in i skogen och gömmer sig för de sadistiska ungdomarna, men tillslut bestämmer hon sig för att inte vara ett offer längre.

Film: +++
Handling: +
Skådespelare: +++
Miljö: +++

 Fruktansvärt sjukt obehaglig film. Man sitter och blir förbannad och tänker genom hela filmen "Varför?" Varför i hela helvetet gör de så? Om det är det regissören och manusförfattaren vill åstadkomma så lyckas de rejält. Otäcka scener där man sitter och blir nervös. Och sen slutet... Fy fan va förbannad jag var, ett mycket oväntat slut som gör att man blir ännu mer frustrerad än var man tidigare var. Därför tycker jag det är oerhört svårt att sätta ett betyg på denna film, hittar ingen direkt mening med filmen, men man blir onekligen skrämd i alla fall. En mycket sjuk film.

Nehe hoppas alla får en trevlig dag, nu ska jag bege mig till skolan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar