Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 17 mars 2012

Bowling-pros?


Fyra glada tjejer som ska bowla!
Jag, Anna Marianne & Kimberlie

Idag fick jag lära mig något mycket viktigt. Om man somnar i bra tid så kommer man försova sig, däremot om man somnar fyra timmar innan man ska upp så är de inga problem. Idag försov jag mig för första gången till karate-lighten! Har aldrig hänt tidigare och jag känner mig hemsk, som tur väl var så var Chris där och skötte det första passet alldeles galant. Nej nästa vecka får det bli vanliga sovrutiner igen. 


Igår var jag och ett par vänner från klassen och bowlade, det var riktigt kul. Men i ärlighetens namn så minns jag inte sist jag hade så dåliga poäng! Tur att man kunde hålla den dåliga förloraren inombords. Det blev en massa skratt, men inte speciellt många strikes. Så vi hade nog mer kul än va vi var duktiga, vi får nog ta och träna innan vi når upp till en elit-nivå som te.x dessa killar tillhör.

Kingpin (1996)
Roy Munson var en gång i tiden på väg att bli en riktigt framgångsrik bowlingspelare, men det var något som Ernie McCracken ville sätta stopp för. McCracken såg till att sabotera Roys framtida karriär genom att få en kille att stoppa Roys hand i returmaskinen för bowlingklot så han därmed förlorade sin hand. Många år senare möter Roy en kille vid namn Ishmael som kämpar för att bli en framgångsrik bowlare, Roy tar då chansen att komma tillbaks till bowlinglivet fast denna gången som en tränare...

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: ++

En hysterisk amerikansk komedi. Farelly-bröderna står bakom denna film och är en av mina favoriter som dom är skapare till. Det är roliga karaktärer och en mycket udda handling. Absolut kul, men jag minns att jag blev rädd för bowlinghallens returmaskiner när jag var liten för jag trodde verkligen man kunde förlora handen. Första DVD-filmen min bror köpte för många många år sen. Så detta var alltså första filmen jag såg på DVD. Det finns många scener som är väldigt kul i alla fall om man gillar filmer som Dum och Dummare eller  Den där Mary. Jag tycker om den här filmen men tyvärr är jag inte så förtjust i själva genren komdier så därför kan de inte heller bli högre betyg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar