Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 7 mars 2012

Instruktioner är för mesar... eller?

Jag var på IKEA igår, för tredje gången i mitt liv. Ja jag vet folk tycker det är fruktansvärt det tycker jag själv med för det är ju fantastiskt mysigt att gå runt där inne och kolla möbler. Man blir fruktansvärt sugen på att inreda en egen lägenhet, men det får vänta ett tag till.
Anledningen till att jag bara har varit där tre gånger kan jag förklara på följande sett- Jag var där första gången när jag var i 16 års åldern varför jag inte var där innan har jag ingen jävla aning om, men därefter har min familj oftast åkt dit när jag är upptagen, är det en pik till mig? Nej skojar bara, det är för att jag alltid är upptagen när resten av familjen kan så jag får väl skylla mig själv lite grann antar jag.
Skitsnygg tvättkorg från IKEA
Jag och min familj har väldigt knasig humor och har alltid väldigt kul när vi är iväg någonstans vi har en miljon internskämt så folk som hör oss tror nog vi är lite knäppa. Fast det är vi ju så det gör ingenting. Men vi hade i alla fall väldigt kul åt en del skyltning på IKEA igår. Jag menar- Mugg FÄRGRIK men det står endast vita muggar där (ja jag gick runt hela pallen, det var bara några beiga muggar också). Äntligen är det någon som förstår sig på mitt tankesätt med färger, allt som behövs är svart och vitt och där var vi klara.
När man sedan harde kommit ut från IKEA och varit en runda på mediamarkt (jag menar vi är ju teknik/film/spel famlijen så dit måste vi ju gå en runda) då hade man genast gjort av med mer än vad man tänkt så resten av månaden får det snålas lite på. Sen när man kommer hem märks det i alla fall att man inte är på IKEA och köper grejer allt för ofta eftersom det tog en halvtimme att montera ihop en TVÄTTKORG! men nog om det.. jag var irriterad igår så kan vi säga. Nu är den färdig och skitsnygg i alla fall. Den har tre fack, ett för vita kläder, ett för svarta kläder och ett för färgade kläder som i mitt fall snarare blir mer svart och mörklila.

Att kunna montera grejer från IKEA verkar vara ganska viktigt, om man skulle hamna på en öde är det även av största vikt att kunna bygga saker som hyddor så man överlever, eller uppfinna ett cyklop. Undrar om IKEA har såna kurser? Dessa människor verkar ju ha gått den i alla fall.

THREE (2005)
Den väldigt rike Jack och hans fru Jennifer är på semester på en yacht med några vänner, ombord är också betjänten Emanuel som inte tycker om att få order av överklassen. Yachten plötsligt börjar brinna och alla måste överge skeppet, Manuel och Jennifer lyckas ta sig till en öde ö och Manuel ser till att de får mat och kan överleva samtidigt som de lär känna varandra mycket bättre. Men sen dyker Jack upp som är väldigt misstänksam och ingen vågar längre lita på varandra.

Film: ++
Handling: +++
Skådespelare: ++
Miljö: ++

Anledningen till den fick en tvåa av mig överlag var för att man fick skratta väldigt mycket, det var en thriller så det kanske inte är en så bra grej, men va kul den var ibland. De andra i familjen tyckte den skulle få en 1a men eftersom Billy Zane är med går den upp lite i betyg, även ifall alla skådespelarinsatser i denna filmen var i B-klass. Handlingen tycker jag var det bästa med filmen, men det hade kunnat bli mycket bättre. Något jag blev förvirrad av var att filmen hette Survival Island på fodralet och skivan, men på menyn och inledningen av filmen så hette den THREE. Ja det är samma film eller så är det två filmer med identisk handling med samma namn och samma skådisar. Så ska ni hyra den på hemmakväll eller köpa den på discshop så ska ni leta efter Survival Island även om jag inte rekommenderar den, om ni inte vill skratta lite åt Billy Zanes uppfinningsrikedom förstås. Men det största frågetecknet i  filmen är... var får de alla grejer ifrån hela tiden?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar