Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 20 mars 2012

Pengarregn

Jag försökte lämna mina mynt igår i en bankapparat men den ville inte starta så jag gick och frågade om jag gjorde fel eller om den var trasig... den var tydligen full. Det talade bankkassörskan om för mig samtidigt som hon skrattade och sa att jag fick komma tillbaks någon annan dag. Hon hade nog haft en jobbig dag, eller så såg jag väldigt lusitg ut när jag blev besviken över att inte kunna lämna mina mynt, eller så var hon bara lite ond.

Så idag var jag och lämnade  mynt idag i en sån dära bankapparat! Jag kan säga det att väskan vägde ett ton när jag kom dit och var lätt som en fjäder när jag gick där ifrån. Men det är ju trevligt att man kan göra på de viset så man har användning av alla sina mynt så de inte bara ligger och skräpar. Det som däremot störde mig något enormt var att jag hade 22 kronor i MYNT i fickan när jag kom hem, verkligen super smart. Ner i lille spargrisen igen. Eller så ska jag bygga ett bankvalv där man kan bada i mynt! Inte för att det låter särskilt bekvämt men det verkar ju rätt så kul om man kollar på den här ankan.


Farbror Joakim och Knattarna Jakten på den försvunna lampan (1990) 

Joakim Von Anka är ständigt på jakt efter nya skattar, han tar med sig knattarna till Egypten för att undersöka de mystiska gåtorna i pyramiderna för att förhoppningsvis hitta skatten han söker. Men han är inte den enda som vill åt denna skatt, det sägs nämligen vara en magisk lampa och vem skulle inte vilja ha ha en sådan? 

Film: +++
Handling: +++
Teckningar: +++
Miljö: +++
Musik: +++

En liten nostalgi-tripp till Disneys era av deras bästa serier. Just Duck takes- serien ledde ju då till denna långfilm. Verkligen en film man nog tycker om ifall man uppskattade Duck Tales-serien vilket jag gjorde. Lit Aladdin över det hela, men den här var ju trotts allt först. Jag står fast vid mitt motto, man blir aldrig för gammal för tecknat så länge det är bra! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar