Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 9 mars 2012

Got lost in this game

Godkväll! Idag har det varit slappt på soffan, inte många knop alls faktiskt. Men efter gårdagens kareoke-kväll kan det vara förståeligt. En underbar kväll ute igår med härligt och trevligt folk och förfesten var också väldans trevlig. Två kareoke-låtar blev det, haha man sjunger ju hellre än bra så att säga, men kul hade vi. Det enda negativa är att vi denna gång blev fotade av någon som skrev upp våra namn och det blev även filmat... känns inte helt ok. Slutsats av kvällen- alla tror att jag är mellan 21-23 men blev ändå leggad och var påväg att inte bli insläppt! De hade tydligen 91-leg igår så det var ju för väl att jag har klasskamrater som är äldre som jag fick haka på. Nackdelen när man går ut en torsdag är att man tror att det är lördag när man vaknar, så jag har gått runt och trott det var lördag hela dagen... inte alls förvirrad eller så.
Pizza och hockey är det annars som gällt idag. KHK förlorade.... nåja imorgon är det dags för 18-års fest. Kommer bli en härlig helg det här.

Oops! I
Did it again to your heart.
Got lost
In this game; oh, baby.
Oops! You 
Think that I'm sent from above...
I'm not that innocent.


Som sagt ett par låtar blev det igår på kareoken, bland annat wonderwall med Oasis men det var ju internationella kvinnodagen så det blev även Ops I did it again med Britney Spears och hon är ju en rackare på kareoke...

Crossroads (2002)
Lucy, Kit ich Mimi var bästa vänner när de var små, men åren går och de växer sakta men säkert ifrån varandra. Men på sin examinationsdag bestämmer de sig efter många om och men att dra iväg på en roadtrip tillsammans. Men deras chaufför är skummare än de tror, men längs resan så växer tjejernas vänskap tillbaka.

Film: ++
Handling: ++
Skådespelare: ++
Miljö: ++
Musik:++

Vi kan börja med att säga att det var ganska bra att Britney inte satsade på sin karriär som skådis, hon är bättre på att sjunga och dansa. Lam handling, ganska tramsig. Musik man tyckte om när man var liten så man kan nynna med och det är ett litet plus. Jag tyckte om den när jag var mindre men nu tycker bara den är tramsig, men en såndär film som passar bra om man har en lång eftermiddag men inget att göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar