Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 16 mars 2012

J*vla högskola

Min dag började åt helvete kan man säga. Fick tacka nej till något som hade varit helt fantastiskt om det skulle bli av, så jag har gått och bubblat av ilska och ledsamhet hela dagen. Men men sånt är livet allt kan inte alltid gå vägen, men jag säger bara jävla skitskola som har en tenta på en lördag!!!
Men det är ju tur att man härliga klasskamrater som  gör att man blir på lite bättre humör. Så plugg, mat och simtur blev det med underbara Marianne och Anna. 1500m inte illa! Känns lite i skuldrorna nu i efterhand måste jag medge. Har även dansat lite zumba idag så idag har jag hållit igång.
Imorgon börjar jag tidigt igen! Tredje gången den här veckan, känns inte helt okej, och vända på dygnet är ju som ni vet inte riktigt min grej, så här sitter jag nu 23.40 och är strålande pigg som alltid vid denna tid oavsett vilken tid jag somnade kvällen innan.

Högskola, detta fenomen som gör att man förhoppningsvis får en bra utbildning och ett jobb i framtiden. Detta påhitt tycker jag just nu kan slänga sig i väggen och jag kan just för tillfället inte förstå hur man kan vilja söka till det över huvudtaget.

Se upp för dårarna (2007)
Elin och Yasmin är två tjejer i 20-årsåldern som träffas när de söker in till polishögskolan. De blir genast väldigt bra vänner och bestämmer sig för att hålla ihop i det tuffa slagfältet om platserna till högskolan. Men deras tuffa intagningar, krångliga familjerelationer och snurriga kärleksförhållanden sätter deras vänskap på prov.

Film: +++
Handling: ++
Skådespelare: ++
Miljö: +++

En äkta girlpower film och det gillar vi ju. Tyvärr är det en riktig kliché många gånger så man kan förutse mycket. Jag gillar ju Nina Zanjani skarpt, men annars är det inga höjdare till skådisar med ett par undantag från ett par andra roller. Jag gillar "Yasmins" pappa väldigt mycket också. En mysig och lättsam film som man kan se några gånger, men ingen favorit.

Men nej nu ska jag inte vara så mot högskolor... jag är som sagt bara lite bitter idag, hoppas morgondagen inte börjar lika tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar