Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 2 mars 2012

OM 2 TIMMAR, ingen press

Plugga in på sena natten. Stora hemska bokstäver som skriker OM 2 TIMMAR ej inlämnad.
*Tryck svara- check
*Lämna in svar- check
Uppgiften är inlämnad och färdig med två timmars marginal 1944 ord av cirka 2000. Jag är färdig med lika god marginal som alltid, men det är sån jag är, bäst under press helt enkelt.


Det är ju tur i alla fall att man orkar plugga även ifall man skjuter upp det hela tiden, jag blir ju åtminstone klar i tid, nu har jag en uppgift kvar som ska vara klar på måndag eftermiddag, det är ett grupparbete, och jag är glad jag har hittat en likasinnad att arbeta med, vi började igår, vi är halvägs klara, vi ska ses på söndag och orkar/hinner vi inte bli klara då så ska vi ses på måndag förmiddag= goa tider hehe. Som sagt, jag gör åtminstone grejerna och har hittills klarat mig finfint, jag kunde varit mycket värre, typ som den här killen


Billy Madison (1995)
Billy är framtida arvtagare till Madison-hotellets alla miljoner. Hans far äger allt och en dag ska han få ärva. Så istället får att ha gått i skolan har Billy valt att festa, spela spratt och jaga brudar.Men en dag säger hans pappa att han tänker låta sin vice-VD ärva företaget eftersom Billy inte visar upp några kunskaper där han bevisar att han klarar av det. Så han går med på sitt livs vad, han ska klara klass 1-12 på 24 veckor, är detta ens möjligt?


Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++


Adam Sandler i sitt rätta element, ja de flesta av hans roller är mycket lika varandra. Men Adam Sandler som komiker tycker jag är störtskön! Han kan bli lite väl mycket ibland, det kan jag hålla med om. Men filmens handling är skojig som tusan. Man får sig i alla fall ett riktigt gött skratt.

Nu ska jag banne mig inte plugga mer, för ikväll..... ikväll smäller det! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar