Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 31 mars 2012

Nostalgi och kärlek!

Esteternas musikal 2012 
Vilken underbart härlig kväll igår! Var och såg på Esternas musikal i konserthuset igår från Törnströmska gymnasiet. Jag blev upprymd av glädje över dessa otroligt duktiga skådespelare/sångare/dansare och alla andra som har medverkat för att göra en sådan underbart bra pjäs möjlig. Samtidgt satt man och var fruktansvärt avundsjuk på alla som fick stå och vara med om en sådan otrolig upplevelse som jag tillsammans med alla esteter för två år sen hade när vi gjorde den här musikalen. Även ifall det var två helt olika genrer så ligger det samma hårda arbete bakom, och som sagt har ni inte sett den så boka biljetter nu fort fort!! Det är en föreställning ikväll och sen en på söndag, så boka biljetter här.

Herregud ja! Gymnasietiden tre av de bästa åren i mitt liv, hade gärna velat vara med att göra en musikal igen för det var bland det roligaste jag någonsin gjort, så jag förstår precis hur de känner. Så som sagt de ska ha en stor eloge för sin fina insats igår, det var faktiskt så pass bra att jag ska gå en gång till på söndag! Vissa av rollerna var ju helt underbart roliga och man fick skratta rejält. När jag var med och gjorde musikalen 2010 så var det en mycket dyster och hemsk historia till motsats från var denna historia är...

Wedding Singer (1998)
Robbie Hart drömmer om att bli musiker, men står just nu och stampar. Han jobbar som bröllopssångare, och på ett av bröllopen han jobbar på träffar han Julia och de utvecklar en ovanlig vänskap. Men en dag är det Robbies tur att få gifta... om nu bruden skulle dyka upp, men istället blir han lämnad vid altaret och en kille som har blivit övergiven på sin bröllopsdag kanske inte är den bästa bröllopssångaren.

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: 
++++
Miljö: 
+++


Att musikalen och filmen skulle vara så himla olika kan jag inte hålla med om. Jag tycker faktiskt att de är väldigt lika, ja förutom all musik då såklart. Filmen gjordes 1998 och det häftiga är att musikalen faktiskt gjordes senare, så sent som 2006. Handlingen är sån dära typisk kärlekskomedi fast med lite toucher som gör den lite extra rolig tycker jag i alla fall. Om vi nu pratar om filmen som jag recenserar så tycker jag att det är bra skådisar och en härlig film, en av mina favoriter va gäller amerikanska kärlekskomedier faktiskt. En av Adam Sandlers bästa roller, och tillsammans med Drew Barrymore m.fl. utgör de en stark skådespelartrupp.  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar