Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 23 mars 2012

Tip Toe

Härligt att man har fått en nytändning när det gäller träningen, igår cyklade jag 1,5mil, simmade 1,5km, gått 4km och sen tränat karate i en timme. Nu känner jag att jag är på g. Nu efter två dagar med ordentlig sömn också så känns det riktigt ok. Nu får vi bara hoppas att träningen ger resultat också.

Drömmar

Drömde en väldigt förvirrande men också väldigt mysig dröm inatt. Hoppas att vissa delar av den uppfylls i alla fall. Men drömmar kan vara väldigt förvirrande, läskiga, konstiga, roliga, ja de kan verkligen bli knas i drömmarna. Man kan ju fundera på vart det kommer ifrån egentligen, är drömmarnas värld något som bara existerar i vår hjärna eller är det en annan värld som vi besöker om nätterna? Hmm när det gäller vissa drömmar kan det vara ganska skönt att man inte fastnar i drömmarnas värld för alltid.

Tip toe 

Tiptoe through the window
By the window, that is where I'll be
Come tiptoe through the tulips with me

Oh, tiptoe from the garden
By the garden of the willow tree
And tiptoe through the tulips with me

Knee deep in flowers we'll stray
We'll keep the showers away
And if I kiss you in the garden, in the moonlight
Will you pardon me?
And tiptoe through the tulips with me  

Insidious (2010)

Josh och Renai flyttar till ett nytt hus tillsammans med sina tre barn. Men efter en olycka hamnar en av deras söner i en oförklarlig koma, läkarna vet inte vad som har hänt och vet inte heller om han kommer vakna. Josh och Renai får efter ett par månader ta hem sin son Dalton och ta hand om honom hemma istället. Plötsligt börjar det hända konstiga saker i huset och Josh och Renai blir oroliga för att deras hus skulle vara hemsökt, men det är mycket värre än va de kunnat tänka sig. 

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Musik: +++

Sjukt obehaglig film med vissa riktigt otäcka scener och ett par hopp scener. I inledningen av filmen får man lite Omen- känsla, men därefter fick man lite poltergeist-känsla också. Men tyvärr trodde jag att den skulle vara bättre, vissa av spökena/ monsterna är inte så otäcka, men konstigt nog blir man lite rädd ändå. Det som jag gillar med denna film är att det paranormala kan ske när som helst, ibland händer det på dagtid vilket man inte är bered på och då blir man riktigt rädd. Ett stort plus är att filmen har en mycket häftig handling tycker jag. Man märker att det är en film från skaparna av bland annat paranormal activity på grund av de små men mycket otäcka faktorerna som gör filmen mycket obehaglig. Helt ok, men som sagt inte så bra som jag trodde.   







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar