Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 26 mars 2012

What a weekend!

Hej hej hej!  

Ledsen att jag inte har skrivit i helgen, men den här helgen har varit... minst sagt väldigt fullbokad. 
Fredagen var ju ganska lugn i alla fall och det var ju förbaskat skönt, på lördag var det dojon i tre timmar, lika härligt som alltid. Därefter gick jag hem och försökte sova några timmar efterom jag visste vad som skulle komma, därefter var det 20- årsfest!! Superskojigt, vi var några stycken som satt kvar eftersom att vi insåg att på lördagar kommer vi (speciellt jag då som bara är 19) knappt ut någonstans alls, så det blev till att lyssna på musik och kolla på klipp på datorn, det var trevligt. Klockan vred plötsligt fram sig en timme och vi insåg att det var dags att gå hem. Därefter blev det en promenad hem i natten, jag var hemma vid halv fyra. Jag visste att jag skulle stiga upp igen om 1,5 timmmar så jag bestämmde mig för att försöka sova lite grann i alla fall. Det gick sådär, det blev 45 minuter, men jag var klar så pass snabbt att jag kunde sova i 20 minuter till innan skjutsen skulle komma hem till mig. Därefter väntade en lång bilresa till Malmö. När vi var framme väntade en hel dag med coachande till våra kära karatelever som skulle tävla, som tur väl var kunde jag koppla bort att jag var trött och var på g hela dagen. 
Ett stort grattis till Natalie som tog silver och till William som tog brons! 
I bilresan på väg hem kunde jag inte hålla mig längre så jag somnade när vi hade en liten bit kvar. Sen fick jag våfflor, därefter beställde jag pizza! Japp jag var sjukt hungrig. Jag erkänner att när jag kom hem var jag verkligen tjurig och jag ber om ursäkt över det, men det har sina förklaringar. Sen var det dags för sängen! Jag bestämmde mig för att jag inte fick sova längre än till 12 så jag ställde klockan. Så efter över 13 timmars sömn ringde klockan och det var dags att stiga upp, jag var hungrig igen och käkade lite pizza till (tur att man ska gymma och träna ikväll i alla fall). Nu sitter man här och måste plugga för imorgon ska vi hålla föredrag. Jag är trött, men det har varit en mycket fin helg ändå. 

På morgonen när vi var påväg mot Malmö och Skåneland hände något konstigt, när solen började gå upp hade vi fantastiskt fint väder i lilla Blekinge, men när vi hade passerat Skånegränsen blev det plötsligt massor av dimma, från att ha använt solglasögon blev det grått och dystert och väldigt deprimerande (hmm undrar va det säger om Skåne). Men visst är dimman lite läskig och ruggig, plötsligt ser man inte vad som finns runt omkring, man vet liksom inte vad som gömmer sig i dimman.... 

The Mist (2007)
David är tillsammans med sin son Billy i en liten butik när det plötsligt kommer en mycket tät dimma och de ser inte någonting av vad som sker utanför den lilla butiken. Men någonting vet de, det finns något där ute som smyger runt i dimman, och det är inget man vill möta. De bestämmer sig för att det är säkrast att stanna kvar tills dimman är över. Tiden går och David börjar undra vad som är värst, det mystiska som finns i dimman eller människorna där inne som börjar vända sig emot varandra?

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Effekter: +

Mycket spännande film. Ruggig handling, spänningen byggs ständigt upp. Men tyvärr är många av effekterna så pass dåliga så att när det avslöjas vad som döljer sig i dimman blir man fruktansvärt besviken på dataeffekterna. Men själva filmen är fruktansvärt bra, en film där man får se människor i kris, hur själviska och panikslagna de kan bli och vad de plötsligt då är kapabla till. Men sen kommer SLUTET! My god man vet inte om man tycker om det eller hatar det. Just när man såg det så var det fruktansvärt, jag hatade det mer än någonting annat, men nu i efterhand förstår man att det är ett mycket udda men också hemskt slut. En film jag definitivt rekommenderar dock inte till er lite mer känsliga tittare.
  

2 kommentarer:

  1. Hahaha ville typ ta livet av mig när jag såg slutet xD

    SvaraRadera
    Svar
    1. hahah visst ville man!! satt typ och skrek! så jävla hemskt!

      Radera