Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 21 mars 2012

Beach-2012

Träningsvärken i mina ben idag är obeskrivligt smärtsam! Jag var ute och sprang i tosdags och därefter körde jag en timmes karate. Man kan säga lite lätt att min ben inte gillar mig. Om man vill vara mer brutalt ärlig så hatar mina ben mig! Jag kan inte gå i trappor och jag stapplar mig fram. Tvingade mig ut på en lite promenad dagen efter, men fy så ont de gjorde, det konstiga är dock att smärtan drar sig inte tillbaks, den eskalerar! Och jo jag gillar träningsvärk, så länge man kan gå till toaletten utan att behöva hålla sig om höfterna för man är rädd att de ska trilla bort, som på en gammal dam då har det blivit lite väl mycket. Men till lite trevligare nyheter sen jag började räkna lite lätt på mitt kaloriintag och började dra igång ordentligt med träningen igen för en vecka sen så har jag gått ner 1 kilo. Ett stort steg på vägen även om jag har långt kvar till hur jag vill se ut inför beach-en 2012 så nu kämpar vi vidare, och ja man blir sjukt mycket piggare av att röra på sig så det ska vi fortsätta med.
Man vill ju se snygg ut i sin bikini, men det betyder inte att man behöver vara pinn-smal, men jag vill i alla fall bli några centimeter smalare. Men om det inte finns bättre utbud än så här på stränderna i sommar kanske man kan skippa det i alla fall...

Sällskapsresan (1980)
Stig-Helmer har aldrig varit utomlands, men nu tycker han att det är dags och bokar en charter-tripp till kanarieöarna. På planet träffar han norrmannen Ole Bramserud som tänker lära Stig-Helmer hur man har en riktig semester.


Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++
Miljö: +++
Musik: +++


En äkta klassiker, är nog inte många svenskar som har lyckats missa denna film. Skådespelarinsatsen är kanske inte den bästa men det gör inte att den blir mindra rolig, snarare tvärtom. Underbara kommentarer, några av birollerna är ju helt fantastiskt roliga. (Bara så ni vet har vi faktiskt hittat Peppes bodega på riktigt, den finns!) Nej men en riktigt härligt rolig film som man kan se tusen gånger!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar