Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 10 mars 2012

Går jorden under av Melodifestivalen 2012?

Melodifestivalen.... Jaha nu efter deltävlingar, andra chansen och tredjechansen var det då dags för "riktiga finalen". Det är ju ingen direkt hemlighet att inte jag tittar så att säga, här inget emot att andra tittar heller absdolut inte, det är deras ensak ifall de vill se "kändisar" som har skrivit "egna låtar" och mima dom på scen för att sedan antingen bli älskade eller hatade. Nej som sagt det är inte det jag har emot, det jag stör mig på är alla människor som talar om på facebook att någon var snygg, eller att Ranelid borde hängas för att han var så dålig eller att någon dansar bra eller att Sean Banan skämmer ut melodifestivalen och säger att det har spårat ut fullständigt och borde inte sändas mer, jag menar varför tittar man då? För att varna oss som inte tittar eller? Vi har liksom redan fattat att det är värdelöst.... Men nej nu ska jag absolut inte vara sån, tycker man om melodifestivalen så är det helt ok! Alla gillar vi olika saker, snälla bara ge fan i att spamma ikväll på facebook? .
Tänk bara på en sista grej: en telefonomröstning fattar faktiskt inte ironi så rösta på det du faktiskt gillar ikväll istället för de "pinsamma" bidragen.


Hoppas alla får en fin kväll antingen med eller utan melodifestivalen, och tänk nu på att jorden går faktiskt inte under om "fel" låt går vidare till Eurovision song contest så det hade faktiskt kunnat vara mycket värre.

Armageddon (1998)
En komet är påväg mot jorden och den kommer krossa jorden om vi inte gör något. Några av de främsta oljeborrarna snabbutbildas till astronauter för att de ska borra i kometen och lägga dit sprängmedel så att den sprängs bort. Detta är enda sättet att rädda planeten jorden.

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: +++++
Miljö: ++++
Musik:++++

Underbart spännande och gripande film. Gråter varje gång jag ser den. Väldigt fin rent känslomässigt och även ruggigt spännande. Man blir sur, arg och ledsen, en film som berör många känslor och det är positivt tycker jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar