Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 29 februari 2012

Trust and envy

Sista inlägget för den här månaden. Jag hann ikapp och som sagt jag hoppas inte jag blev allt för tjatig. Nu ska jag fixa till mig lite för snart ska jag iväg och träffa lite folk, det ska bli superkul. Hoppas alla har planaret en fin lill-lördag nu!

Tillit är något otroligt viktigt tycker jag, jag litar alltid på människor tills de visar motsatsen (utom personer på datorn, där är jag försiktig med att lita på folk eftersom man kan låtsas att vara någon annan eftersom man inte ser varandra) men annars litar jag som sagt alltid på människor. Jag tycker det är mest fördelar med det, men det kan såklart bli fel så man blir sviken när man har litat på någon för mycket. Men det måste vara hemskt att inte kunna lite på någon alls, att inte våga släppa in någon i sitt liv för att man är rädd för att bli sviken. Hur mycket ska man behöva veta om den andra personen innan man vågar släppa in dom i sitt liv?

Ögat (1998)
Ingrid och Fredrik är otroligt förälskade i varandra. Fredrik bjuder in massa vänner till en stor fest där han friar till Ingrid och Ingrid svarar så klart ja och både Ingrid och Fredrik är verkligen lyckliga. Men nästa morgon när Ingrid vaknar så rivstartar Fredrik sin bil och kör iväg. Senare på kvällen dyker polisen upp med Fredriks skor och plånbok som har upphittats på Danmarksfärjan, det verkar som om Fredrik har hoppat och tagit livet av sig. Ingrids liv rämnar och ingen förstår någonting. Men plötsligt dyker de upp en mystisk VHS-film.

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++

Spännande film, men den tappar tyvärr när filmen innehåller lite pinsamma tabbar. Men skådespelarna gör en mycket bra insats. Lite svensk Hitchcock skulle man kunna kalla det, men inte ens i närheten av lika bra som Hitchcock förstås. Men helt klart sevärd tycker jag.

Hoppas alla får en fin kväll så hörs vi snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar