Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 28 juni 2012

Back to black... again!

Ja de glömde jag berätta igår! Jag färgade håret i förgår. Tillbaks till kolsvart, precis som de ska vara. Annars brukar jag vänta med att färga håret tills de är dags att börja skolan. Brukar få väldigt solblekt hår, men nu var de ju löjligt, när jag satte upp håret syntes bara min vanliga hårfärg och så kan vi ju inte ha de, så mamma var snäll och tog med sig färg till Norge, tack mamma!

En rädd liten Simone i STORA parisehjulet,
nåja nöjd och glad med håret i alla fall.
Resan tillbaks till Sandvika kändes så där, fick lite extra hemlängtan och just nu vill jag att de ska vara 7 juli så jag kan komma hem. Men men, de släpper snart, imorgon ska jag ju jobba kvällen igen, grymt skönt! Bussresan gick fort trotts att vi fastnade i en kö i en halvtimme men det är eftersom jag sov en stor del av biten. Jag tror att mannen som satt bredvid mig hade underhållning på resan, eller ja de verkade så då han tittade på mig nyfiket varje gång jag vaknade till. Tur att man hade solglasögon så man kunde låtsas att man inte såg honom. Eller så ville han bara vara social, jag var inte så sugen på de så hörlurarna satt i hela vägen hem. Förövrigt, vem klarar av att sitta i en tjock jävla jacka hela bussresan på nästan 4 timmar?? Måste varit sjukt varmt!

Journey ljuder genom högtalara


Just a small town girl, livin' in a lonely world 
She took the midnight train goin' anywhere 
Just a city boy, born and raised in south Detroit 
He took the midnight train goin' anywhere 



En otroligt bra låt, och nej jag är inte trött på den som de flesta andra är. Ni förstår, jag ger fan i att lyssna på radion. Då tröttnar man aldrig på låtarna som man gillar. Enda gången jag lyssnar på radio är när jag är för lat för att sätta igång en skiva i bilen när jag ska till träningen. Alltså blir de kanske sammanlagt någon timme i veckan i vanliga fall. De räcker för att jag ska tröttna på radiolåtarna, hur kan man endast lyssna på radio? Jisses va tjatigt, ja om vi inte hade haft en sån här radiokanal då, i så fall hade jag suttit som spikad jämnt! 

NileCity 105,6 

(1994) 

Percy Nilegård driver en radiokanal ovanför en brandstation som ägs av Greger Hawkwind. På brandstationen jobbar massor av barbröstade brandmän. I radiostudion har de ständigt spännande gäster och spelar massor av bra musik. 

Serie: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Genre: Komedi


Hahah de räcker med att tänka på den här serien så börjar jag skratta. Underbara sketcher med superbra komiker. Har du inte sett de än så är de pinsamt, gör de genast! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar