Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 28 juni 2012

Someone else's eyes

Sanne, jag & mamma i kön på Lisebergbanan
(som alltid är de första attraktionen) 
Svensk mark under fötterna känns toppen!
Idag har vi varit i Göteborg, och vad gör man i Göteborg då? Liseberg såklart!
Så det blev ett åkband och många timmar på Liseberg. Åkte förövrigt Lisebergshjulet som jag aldrig har åkt tidigare, den var jätteläskig! Men resten var bara skoj. Nu är man inte längre själv om att ha åkt atmos fear i familjen, men va gör de? En härlig dag med familjen har vi haft. Jag hann även träffa alltid lika glada Anna P. som gav en snabb update om vad som händer samt ett par kramar, längtar till vi ses igen så vi kan sitta ner och prata en längre stund.
Pappa, mamma, jag & Sanne i Flumridern
Vi hann med massor utav åkattraktioner, vi hann bli blöta och vi hann äta massor av god mat! De gillas skarpt. Imorgon är de tillbaka-färd till Norge som gäller för i helgen så ska jag jobba.
Innan vi åkte till Götet så var vi och handlade på Smart Club och handlade lite trevligheter. I Norge så säger de inte bara att de har rea, där har de verkligen rea! Köpte 5 olika sorters tröjor och jackor från olika sorters sportmärken som Puma och Umbro, 380kr! Tack och bock för det smart club!


Igår var vi i Storcentrat i Sandvika och shoppade loss. Jag var tvungen att köpa ett head-set till mobilen då mikrofonen i min mobil är trasigt och jag får skrika halsen av mig bara för att folk ska förstå att jag har svarat, så de är lite lättare att använda head-set istället. 
Mamma & pappa i Lisebergshjulet

När jag kom hem från jobbet igår var mamma, pappa och syrran hemma i lägenheten och hade lagat tacos, de var hur mysigt som helst. Såna saker gör ens vardag extra lycklig när man har bott själv ett tag. Pappa hade satt på ett linslock på min kamera och jag blev jätteglad och tackade för att de hade köpt ett nytt, men de var inget nytt. De hade hittat linslocket i gräsmattan utanför huset där jag hade letat sisådär 100 gånger...(jag hade ju tappat mitt linslock häromdagen) Ibland är de verkligen så, att saker och ting ska ses med andras ögon, fast de kanske inte heller är så bra alla gånger.

Los ojos de Julia (Julias ögon)

(2010)
Julia och hennes man åker för att hälsa på Julias tvillingsyster Sara. Men när de väl kommer fram visar de sig att Sara har tagit livet av sig vilket Julia vägrar tro på. Sara var nästan helt blind på grund utav en ärftlig sjukdom och de visar sig att även Julia är drabbad. Men ju sämre Julias syn blir desto mer mystisk blir hennes systers bortgång... 




Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Thriller, Skräck


En lite halvläskig film med en hel del snygga filmningar och mycket genomtänkta scener. Handlingen i sig är väldigt bra men dessvärre bli filmen lite för lång och ibland tråkig. Den bådar gott när man läser i handlingen men den tar sig inte hela vägen fram. Skådespelarna är duktiga men tyvärr räcker de inte hela vägen trotts att den är riktigt obehaglig. 

Imorgon kommer de bli extra tomt och tyst i lägenheten, men tack ändå för ett par underbara dagar! <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar