Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 21 juni 2012

Ingen bra hemmafru

Frukost/lunch time- samtidigt som jag städar lite, ja ni hörde rätt! Jag städar! (Ja förrutom exakt nu då för nu skriver jag ju uppenbarligen).
Två arbetsdagar kvar av den här veckan nu, ikväll och imorgonbitti. Sen beger jag mig till Törnsberg för ett karateläger här i Norge! Ska bli sjukt kul och spännande, det ser jag fram emot väldigt mycket. Så det kommer bli buss och tåg till Törnsberg lördag morgon, sen blir det vandrarhem en natt. En ny spännande sak jag aldrig har gjort tidigare på egen hand så det kommer bli väldigt spännande. Mer om detta kommer ni få höra under helgen!
Ett litet tips! Om ni lagar mat så de ska bli till två portioner se då till att inte ösa i krydda som ni gör de när ni är hemma och lagar mat till minst fyra personer... de kan bli ganska starkt då. Bara så ni vet. Men de var gott ändå, fast de blev ett par extra glas vatten till maten.
Imorgon blir de en tur till Sandvika centrum då jag måste införskaffa lite saker, som t.ex. ännu ett par nya hörlurar eftersom mina var försvunna IGEN när jag skulle åka till Norge. Något i vårt hus äter hörlurar har jag märkt, de senaste året har typ 4-5 par försvunnit spårlöst, inga roliga pengar att spendera jämnt. Men men...

Nej nu ska jag städa klart de sista innan jag ska bege mig till jobbet. Jag säger bara det, jag skulle aldrig välja att vara hemmafru framför att jobba, för jag hade varit värdelös! Men de kanske är tur att de finns de som vill vara de också... eller kanske inte!

Stepford Wives 

(2004) 

Stadem Stepford verkar vara den mest idylliska platsen på jorden. Men hemmafruarna är lite för perfekta och männen verkar lite för lyckliga. Den här staden gömmer på en stor hemlighet som ingen hade förväntat sig. 

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Thriller, Komedi

Filmen räknas som en thriller/komedi, jag anser ju att den mest är åt komedihållet och är faktiskt riktigt underhållande, men stundvis är den även ganska spännande. Riktigt bra skådespelarinsatser med bland annat den otroligt vackra Nicole Kidman som huvudrollen. Handlingen är så skruvad att den blir bra så jag som gillar lite suspekta filmer uppskattar ju de här väldigt mycket. Rekommenderas om man gillar ganska udda filmer. 

Vi hörs igen ikväll troligen för jag lär inte vara trött! Ha en fin dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar