Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 11 juni 2012

Från Norje till Norge

I'm Back! 

Jag, pappa och min käre bror jimmy!
Ja på bloggen i alla fall, efter nio timmars bilresa med min kära pappa är man nu framme i sitt nya hem i grannlandet och imorgon börjar sommarjobbet, känns nervöst, spännande och jävligt kul. Igår var jag inte riktigt lika pepp då jag bara var hemma en dag efter en slitig festival nere i Norje, men fy va kul vi har haft! Bästa året hitills, såg massor med bra band så som Edguy, Lymyrd Skynyrd, Motörhead, Mötley Crüe, Twisted Sister och massor av andra. Vädret var ovanligt bra (tycker jag då som bara har åkt de senaste åren då det har varit kasst), vi hade till och med en hel dag med sol! Vårt fest-tält lockade massor av folk som vanligt och alla var lika imponerade av vårt specialsydda tält, Jimmys och Pontas rosa tält väckte också en hel del frågor. Men vårt camp blir större och större för varje år och det gillas.
I år träffade vi riktigt härligt folk, bland annat en go norrlänning, vi återförenades med våra norrbaggar och vi mötte ett sjuukt härligt gäng ifrån Stockholm som bestod av en skön tatuerare, en jävligt mysig kramgo kille, och sen två killar som hade lite problem med kombinationen av att supa och därefter försöka snusa, men bättre imitationer av de här grabbarna har jag aldrig sätt!


Ronny och Ragge 

(1991-1993)
Ronny och Ragge är en komediserie som från början visades på SVT. Det handlar om två inte helt lyckade raggare, Ronny och Ragge. De har som mål att få pöka så mycket som möjligt och crusa runt i sin fårrd, men det går inte som de planerar alltid. 


Serie: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++
Genre: Komedi

En sjuukt underhållande serie, kanske inte den bästa dialogen vilket gör det hela ännu roligare. Peter Settman och Fredde Granberg gör ett suveränt jobb som de misslyckade raggarna. En serie man aldrig tröttnar på! 


Tack alla ännu en gång för en underbar festival!

2 kommentarer:

  1. Var någonstans du jobbar i sommar? :)
    tycker om din blogg förresten =)
    /Jessica släktingen

    SvaraRadera
    Svar
    1. jag jobbar på bearum sykehus :), ligger i sandvika utanför oslo, du jobbar också i norge nu för tiden va? :)
      ååh tack så jöttemycket! kram

      Radera