Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 22 juni 2012

Midsommarafton någon annanstans

Hasselnötsglass slår aldrig fel!
Man märker att de är midsommarafton och fredag då chatten består av cirka 4 online personer och 75% av dom är gamla spelkompisar jag la till på den tiden jag spelade farmville. Ibland ploppar de upp någon för ett par sekunder för de ska ladda upp någon bild också.
2,5 timmes sömn kan man ju kanske tänka sig inte är de ultimata när man ska upp och jobba hela dagen sen. Men de blir lätt så när man inte är trött och chattar med någon man tycker om. Då rusar klockan plötlsigt iväg till 03 och då insåg jag att, de kanske är bra att sova lite när jag ska upp 6 imorgon... idag. Jag var inte speciellt trött egentligen så de dröjde ytterligare en stund innan jag somnade. Men hör och häpna, så pigg på morgonen jag var idag har jag inte varit någon jobbmorgon tidigare och jag höll mig faktiskt pigg hela dagen. Fast hamnade nästan lite i matkoma efter lunchen.
Redo får ett midsommar-solo!

Efter jobbet gick jag hem och bytte om för en tur i centrum, jag var duktig och bokade biljett till imorgon och har allt planerat, jag ska bara packa också. Sen handlade jag lite "nödvändiga" saker som kajal en, nagelfil (eftersom mina naglar alltid har en vass kant på sig då jag biter på dom jämnt), hörlurar och brownies! (Vadå de är väl fredagsmys som vanligt?) Tog en glass på hemvägen med eftersom de var så varmt, mycket mumsigt!
På vägen hem fotade jag lite eftersom jag tycker de är så fin miljö här i Norge, men så klart var jag klantig nog och tappade mitt linslock! Bra jobbat, jag upptäckte de ju inte heller förens jag skulle låsa upp porten till huset så då tog jag en runda tillbaks till där jag tog upp kameran. Man kan kanske säga att jag fick ju i alla fall 2km extra motion och de är ju bra, men fortfarande inget linslock (helvete med!). Då får jag köpa ett nytt i veckan, tur att de har en bra fotobutik här i Sandvika i alla fall.

Oj fick ett överaskande samtal! Nu är jag tillbaks
Midsommarmat!! Eller vänta nu?...
Midsommar mat då? Ja glass till efterrätt förstod ni ju, jag körde ju inte direkt på något supersvenskt till midsommar mat i år, istället blev det min favoriträtt sushi! Riktigt smarrigt kan jag lova.
Jag upptäckte flera gånger när jag var och handlade att jag höll mitt jobbtempo i gången, stannade flera gånger och sa åt mig själv att lugna mig lite grann, jag är ju trotts allt ledig. Men det är svårt att sakta ner när man börjar bli van vid ett högt tempo, jag går i den hastigheten till jobbet också trotts att jag inte ens behöver det, lite överarbetet kan tyckas, nåja jag hinner nog slappa till under min semester. Men just nu känns det som om både hjärnan och benen springer både på jobbet och på firtiden och de ropar: skynda för fan!

Jalla jalla

(2000)

Måns och Roro jobbar på parkförvaltningen. De är bästa vänner och tycker de har de har hur bra som helst. Dagarna flyter på som vanligt tills det sker något i bådas liv, Roro är påväg att bli bortgift och Måns kan inte få upp dicken när han ska ligga med sin flickvän. 

Film: ++++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Genre: Komedi

En riktigt skön svensk film! Underbar humor och ett genomtänkt manus. Riktigt bra skådespelare som vågar bjuda på sig själva gör filmen ännu bättre. Den här filmen är ett måste om man gillar morderna svenska filmer med go humor! 

Nej nu ska jag slita jiddra och låta er fira midsommar i fred! Ciao! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar