Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 16 juni 2012

En tråkig helg att missa

Det är lördagkväll och jag är vrålhungrig, dum som jag är har jag inte ätit sen lunchen på jobbet vid 11-tiden, när jag kom hem var jag för trött för att laga mat, men för hungrig för att ta en powernapp som var planen. Så de blev en ond cirkel utav allt. Men nu står i alla fall pastavattnet på och snart är de dags för lite mat. En dag kvar av jobbhelgen sen är jag ledig på måndag, ska bli skönt att få vila en dag. Speciellt eftersom jag bara fick 4 timmars sömn inatt och som vi konstaterat innan är mina sovrutiner helt whacked out (finns för övrigt ett jätteknasigt tv-spel som heter så) så kommer jag nog inte få sova så mycket denna natten heller då jag börjar halv åtta imorgon också. Men som sagt jag älskar jobbet jag har fått så de är de värt alla gånger!
Grattis Fanny!
Något som är helt fantastiskt tråkigt är att jag inte är hemma den här helgen. De är så himla mycket jag missar... Vi har ett karateläger hemma i Karlskrona som jag hemskt gärna hade varit med på. Precis som när jag var liten och åkte på ett läger med karaten, grill, bad, opp tidigt som tusan och göra armhävningar i vattnet och självklart en masssa go träning, allt som hör ett härligt läger till helt enkel. Det hade vart helt fantastiskt kul att få vara med då jag tillhör en klubb som är helt underbar, hoppas att vi har ett nästa år jag kan vara med på istället!
Dessutom missar jag en av mina allra bästa vänners 20års dag så jag skickar en stor kram från Norge och hoppas du har haft en underbar födelsedag älskade Fanny. Vi har känt varandra sen lekis och gick i samma klass upp till nian och vi har alltid hållt ihop, och jisses vilka minnen jag har med den här tjejen! Tack Fanny för att du är en så himla fantastisk vän!

Grattis kära syster
Men inte nog med detta, jag missar även min lillasysters födelsedag (japp de fyller år samma dag, mycket praktiskt). Hon fyller 15 år idag, mopedåldern, en stor ålder, i höst börjar hennes sista år i grundskolan, hon börjar bli stor nu, men jag kommer nog alltid vara en nojjig överbeskyddande syster, jag ber om ursäkt för de Sanne, du får stå ut med det. Älskar dig och jag hoppas du har haft en riktigt underber födelsedag!

Ohej nej nu gick det inte längre, var tvungen att ta en matpaus där ett ögonblick, 10 timmar utan mat är inte så jäkla ultimat. Men nu är jag mätt och belåten, tack för maten! Jag gillar ju egentligen att laga mat, det är bara så himla tråkigt när man bara ska äta själv, synd att man inte har lite sällskap vid maten. Fast de hade ju funkat med en kock också så man slapp laga maten själv... fast jag hade varit nöjd med en liten hjälpreda!

Råttatouille 

(2007) 
Remy bor i Paris, hans högsta dröm är att bli en stjärnkock, men det är ju inte så lätt alla gånger, speciellt inte om man är en råtta! Hans vänner tycker han är märklig som inte gillar sopor som alla andra råttor. En dag möter Remy kökspojken Linguini och genom honom försöker Remy leva ut sin dröm som kock. 


Film: ++++
Handling: ++++
Röster/skådespelarinsatser: +++
Animationer: ++++
Genre: Familjefilm

Pixar lyckas med en fullträff ännu en gång, blir man någonsin missnöjd med Pixar? Nej jag tror inte de, så ännu en gång har de lyckats med en fantastiskt snyggt animerade familjefilm men som kan ses av alla. Söt handling och överlag en rolig och riktigt härlig film. Gillar man animerat så är de bara att börja beta av pixars filmer en efter en. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar