Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 20 juni 2012

Same, same but different

Hade en massa smarta saker jag tänkte säga innan, men de försvann efter att jag tog en powernap... så de var kanske inte så smarta i alla fall.
Men alltså helt seriöst, var kommer all disk ifrån?? Idag ställde jag mig ännu en gång och diskade upp ett överfullt diskställ, jag menar, så manga gånger äter jag vill inte? Visst visst en kastrull tar ganska stor plats men ändå. fast de mest irriterande är ändå att jag missade två glas så nu har jag redan börjat fylla upp igen. Nej diskmaskin ska jag ha i mitt framtida hem, eller en kille som gillar att diska... de funkar ju faktiskt också. Så får man hoppas han gillar att städa med för de finns inget tråkigare än de. Jag kan laga mat och baka för att jämna ut de hela i så fall!
En annan fråga sådär ur bara tomma luften, hur kan man inte uppskatta band som Within Temptetion, Nightwish, Evanescence eller dylikt jag menar finns de vackrare och mäktigare musik i en och samma kombo? Nej!... det är ju bara helt galet om man inte gör det skulle jag vilja säga! (Men jag kan nog lära dig det om du ska lära mig att dricka kaffe).
Imorgon är det dags för lövmarknad i älskade Karlskrona! Första året någonsin jag inte går, känns inte ok. Även om de är, som många konstaterat lite halvdrygt. Exakt samma stånd på samma ställen varje år i princip och alla olika markandsstånd finns i ungefär 35 kopior över torget, de hade räckt att gå en länga om man nu tvunget ska gå. Men icke man går länga upp länga ner för att se bigarråer, plånböcker, solglasögon, leksaker, bandtröjor och marknadsgodis. Lukten av brända mandlar, färska munkar och langos kommer emot dig varje gång de blåser till (vilket alltså innebär hela tiden eftersom det är Karlskrona vi pratar om). Men konstigt nog har jag lyckats köpa något varje år! Men är det liksom inte de som är lite charmen med de hela, de har alltid varit så och kommer förhoppningsvis aldrig förändra sig, i alla fall inte om Gustav Svensson får bestämma.

Svensson Svensson (filmen) 

(1997) 

I Vivalla är allt som de brukar. Ända tills Lena berättar att hon har fått ett nytt jobb i Stockholm. Men Gustav vägrar att flytta så Lena veckopendlar istället. Efter en tid blir Gustavs saknad efter sin fru allt för stor och han bestämmer sig för att flytta och ta med sig familjen på ett spännande äventyr upp till Stockholm. Där går dock inte allt riktigt som planerat. 

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Genre: Komedi

Familjen Svensson i ett långfilmsäventyr. Karaktärerna är där och det kan bara inte gå fel. Samma underbara humor och kvicka kommentarer. Kul handling, slår dock inte serien. Men fortfarande ett bra val om man behöver sig ett gott skratt.

OBS!!! Glöm inte gå ett extra varv på lövmarknanden imorgon för min skull! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar