Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

lördag 30 juni 2012

Don't worry be happy!

Den underbara lyckliga känsla som uppstår en fredagskväll när man kommer hem från jobbet 22.30 och har bytt till sig ett kvällspass imorgon vilket innebär sovmorgon är oslagbar! Här sitter jag nu i soffsängen och bara njuter. Märks dessvärre att de är fredagskväll då de inte finns allt för många att chatta med... hoppas ni har de kul på ert fredagsmys! (era jävlar) Nej skojar bara, 8 dagar kvar sen så är jag också med!
10 000 sidvisningar!

Kände mig minsann lite stolt när jag gick in på bloggen idag och såg att jag har haft 10 000 besökare sen den startade, de känns riktigt bra så jag tackar hjärtligt mina läsare! Tack för att ni fortsätter läsa min blogg, de gör en så jävla sugen på att fortsätta! Utan er vore de ju trotts allt bara en filmrecensions-blogg för mig själv vilket inte hade varit någon idé så ännu en gång, tack!

Spöregn......
Nu då, hungrig som alltid efter jobbet, får se om vi gör något gott, rostade mackor funkar ju alltid, och oboy! Fick precis ett trevligt samtal från Viktor, mysigt att någon håller en sällskap så här en fredagsnatt, tack för de <3 

En liten parentes: att gå med blixtrande huvudvärk hela dagen på jobbet är ingen höjdare!

Den där olyckliga och otroligt irriterande känslan som uppstår när de spöregnar och man inser att man snart ska ta en promenad till jobbet är inte lika kul. Blöt som en dränkt katt kom jag till jobbet idag, tur att jag har skinnjacka som tål de mesta. Dig kan man alltid lita på! Nej regn är aldrig kul så länge man behöver vistas ute, men man ska ju alltid se på de positivt tycker jag (fröken positiv ni vet) och de finns ju alltid något att göra i ösregnet!

Singin' in the Rain 
(1952)

Filmen utspelar sig 1927 då ljudfilmen slår igenom. Don Lockwood är stumfilmsartist och har gjort flera filmer. En dag träffar han en dansös som inte är så imponerad av honom som skådespelare. Men de träffas ännu en gång när de ska göra en film tillsammans och de blir tillsammans. Men under ljudfilms-genombrottet så är de många av skådespelarna som blir av med jobben då deras röster inte längre platsar och de blir till att kämpa ännu hårdare för att få jobb och se till att inte få sin röst bortdubbad.

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Musikal


Singin' in the rain är klassad som den bästa musikalfilmen någonsin hos många. Där kan jag inte hålla med, den är självklart bra och en klassiker som få. Finns inte så många som inte har hört talas om den även om alla kanske inte har sett den. Musiken och handlingen är ju hur mysig som helst. Filmen går fortfarande hem trotts att den är gammal och jag uppskattar den men kan tycka att folk överdriver även om de är en bra film.  

Nu kvällsmat!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar