Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 18 juni 2012

Honing inte honung!

Vanliga kläder känns awesome!
Vädret i Norge är ondskefullt! Det regnar hela tiden, förutom när man inte vill eller kan gå ut. Jag menar, nu är de jättefint, men innan idag när jag både behövde och ville vara ute ja då skulle de ju självklart ösregna. Men de högre makterna tyckte nog i alla fall om mig lite grann för när jag skulle iväg och handla så blev de uppehåll! De gillas, men de högre makterna gjorde de nog bara för de tyckte lite synd om mig då de nog visste att jag skulle gå fel och komma halvt vilse på väg till affären så att turen tog en halvtimme extra! Jag hade inte så stor lust att sticka ut och springa efter det kan man säga.

Det var skönt att få dra på sig sina vanliga kläder idag, för hör och häpna jag har haft långbyxor hela veckan då jag inte ha orkat krångla med stumpbyxorna varken på morgonen eller i omklädningsrummet på jobbet. Så den här veckan har bestått utav jeans och t-shirt till och från jobbet och resten av tiden arbetskläderna. Så att få dra på sig sina shorts och ett snyggt linne var vad jag behövde idag! Fina kepsen jag köpte på sweden rock blev de också eftersom jag inte ville få ett dyngsurt hår när jag gick ut. För övrigt börjar jag få sjuk långtt hår nu! Känns lite läskigt, tror inte jag har haft så här långt hår sen jag gick på mellanstadiet... det var också sista gången jag hade min naturliga hårfärg, på tal om det måste jag färga håret snart! Mamma kom hit!!

Blev lite lycklig idag när jag upptäckte att det finns fler än jag som säger honing och inte honung. Nalle Puh är liksom en väldigt klok liten björn så honom måste man ju bara lita på!

Nalle Puh 

- och jakten på Christoffer Robin 

(1997) 
Sommaren har varit lång och härlig i Sjumilaskogen. Men imorgon är det sista dagen av sommarlovet och Christoffer Robin ska börja skolan för första gången. Han lämnar en lapp till Nalle Puh för att han inte ska bli orolig. Men med ugglas hjälp så misstolkas lappen totalt och alla djuren tror att Christoffer Robin är i stor fara och ger sig ut för att rädda honom.

Film: +++
Handling: +++
Röster: +++
Teckningar: ++++
Genre: Familjefilm



En del tycker Nalle Puh- filmerna är tråkiga. De tycker inte jag, de kanske inte är de mest spännande filmer som finns, men de har faktiskt en väldigt fin tanke bakom de hela och är faktiskt djupare än vad man tror. En film med en otroligt söt handling och spännande för de små. Igenkända karaktärer och fina teckningar. Nalle Puhs filmer är gulliga helt enkelt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar