Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 12 juni 2012

Trasiga fötter och tunga möbler

Nu sitter man i lägenheten igen efter en mycket lång, händelserik och intressant dag. Vaknade morgontrött som alltid trotts att jag somnade tidigt igår, jag och morgonen går inte ihop, vi gillar inte varandra helt enkelt. Därefter började en mycket lärorik dag på mitt nya jobb. Så det här känns riktigt bra hitills. Men resten av dagen var inte lika intressant eftersom den spenderades i massor av olika affärer, jag brukar gilla att handla, men idag var jag inte på g alls. Så flera timmar på IKEA och därefter en timme på elköp och sen lite andra affärer var inte ultimat, speciellt inte när man fick avsluta med att bära en stor jävla spis!
Mina fötter är väl de som är mest ledsna efter en sån här dag, det känns som om jag har vandrat flera mil...

Den otroliga vandringen

(1993)
 Ens husdjur är trognare än vad man tror, speciellt de här tre. Katten och de två hundarna älskar sina ägare mer än allt annat. Men en dag reser ägarna iväg och saknaden blir alldeles för stor för djuren så de bestämmer sig för att ge sig ut på en lång vandring för att hitta sina ägare.


Film: +++
Handling: ++
Röster: ++
Miljö: ++++
Genre: Komedi, drama, äventyr



En söt nostalgifilm som jag tror många av oss 80-90tals barn såg när de var små. Gullig handling, jag har alltid haft svårt för filmer där djur pratar, de blir oftast lite tramsigt, men den här är faktiskt ändå väldigt bra. Filmen innehåller superfina miljöer och är faktiskt mycket imponerande i både sina scener och djuren som är så fruktansvärt samarbetsvilliga. Tyvärr lyckas ju inte alltid de svenska dubbningarna så bra. Självklart en söt barnfilm och en härlig "att minnas-film", kanske inget jag rekommenderar till den vuxne som inte har sett den tidigare.

Det här känns helt otroligt, jag känner mig trött! Kanske man ska sova... om en stund!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar