Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 15 juni 2012

Science in the dark

Brödrosten måste för övrigt vara en av de bästa hushållsapparaterna som finns! Har precis ätit frukost/lunch och känner mig lite allmänt småseg idag. Speciellt när jag ser att jag behöver diska snart... Den som kommer hit och diskar får 100kr, men ni får stå för resan själva!
Drömde en mycket märklig dröm, jag var med i ett forskarteam och ja, forskade om någonting antar jag. Det var även många av mina vänner som var med i det här forskarteamet och jag tror vi gjorde någonting med några spindlar. Plötsligt började de klia på mina ben men jag sa inte det till någon, men det visade sig att de gjorde de flera av oss, vi hade blivit bitna eller utsatta för någon strålning, vi visste inte riktigt. Jag fick behandling i ansiktet med botox (?! skulle aldrig falla mig in, men tydligen), det skulle tydligen göra så det skulle sluta klia. Några försökte rymma från området, de dog för att chefen kastade syra på dom. Sen blev allt kaos, spindlarna rymde och tänkte mörda oss allihop. Ja sen ringde klockan, jag hoppas jag överlevde. Mycket märkliga drömmar man kan få uppleva ibland, jag tror att tv-spelet alone in the dark har påverkat mina drömmar inatt eftersom det var mycket som påminde om det spelet. Hoppas jag får drömma något lite trevligare inatt istället.
Men det här med vetenskap kan vara otäckt, dessvärre vet man nog inte när man har gått för långt innan det är försent. Människans behov av att ständigt få veta mer, slå igenom med en otrolig upptäckt kan vara så förblindande att de gör mer skada än nytta.

Splice 

(2009) 
Clive och Elsa är två mycket framgångsrika vetenskapsmän som jobbar med DNA från olika djur för att skapa helt nya varelser. Nu vill de blanda in mänskligt DNA i sina tester men deras sponsor förbjuder dem att blanda in mänskligt DNA i sina tester så Clive och Elsa går under jorden och jobbar med något som de skulle kunna riskera hela sin karriär för. Lyckas de så kommer de bli större än allt annat så så farligt kan de väl inte vara? 

Film: ++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Sci fi, thriller, skräck

Jag har lite blandade åsikter om den här filmen, i början verkar filmen bli en riktig höjdarrulle. Jag fäste mig snabbt vid den lilla varelsen Dren som till en början bara är liten och oskyldig. Jag blev lite irriterad över att Clive och Elsa är så himla korkade ibland så att nästan satt och skällde på tv-rutan. Slutet var tyvärr det som saboterade hela filmen och man undrar, varför gör ni så här när ni kunde gjort de så mycket bättre. Skådespelarinsatserna är helt ok och effekterna är riktigt bra. En film som verkar strålande men tappar allt i slutet. 

Hoppas ni andra drömde något trevligare än vad jag gjorde! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar