Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 14 juni 2012

On my own

Regnet smattrar mot rutan, musikal-låtar ljuder ut från högtalaren, jag har svept in mig i en mysig filt och från och med nu är jag helt solo i mer än två veckor i min alldeles egna lägenhet, (för tillfället) sen kommer pappa tillbaks och gör mig sällskap. Jag har varit själv en timme och börjar redan känna mig lite rastlös, jag är inte bra på att vara själv. Det blir lite långtråkigt, men det är en väldigt bra utmaning, för någon gång i framtiden kommer jag förmodligen att bo själv. Fast någon att bo med hade ju helt klart mysigare, men bara om vi kan komma överens om inredningen.

En överblick över vardagsrummet! Myys :)
Den här lägenheten är hur mysig och fin som helst, den skulle i för sig behöva lite tavlor och andra dekorationer för att det ska kännas riktigt "hemma", men å andra sidan så bor jag ju bara ett tag. Men möblerna här är riktigt snygga i alla fall, de går i svart, vitt och grått, så som jag vill ha det, men jag hade slängt i lite lila detaljer också om det var mitt ställe.

Allt är uppackat, det enda jag har kvar att göra är att gå och kasta lite frigolit och annat skit, men jag måste säga att Norge har sjukt dålig sopsortering, de har papir (kartong typ) och sen finns det restavfall. That's it, i alla fall där jag bor, mycket märkligt.

Nej men allvarligt talat så kan det säkert bli jätteskönt och spännande och bo helt själv trotts att jag är en social varelse, jag får ge det en chans, och så hoppas jag att det inte blir allt för otäckt på kvällen. Jag har iförsig sovit själv hemma i villan i lilla backabo, men det är ändå skillnad, det huset har jag alltid bott i, man känner alla knackningar och ljud i huset, och sen så att det spökar i vårt gamla hus är ju ingen hemlighet. Men det här är en helt ny bostad med nya ljud och ingen att höra av sig till om det blir otäckt som kan komma dit med en gång, det känns lite otäckt. Så jag hoppas de norska spökena är snälla, än så länge har jag inte märkt något i alla fall. Men man vet ju aldrig vad som gömmer sig när mörkret infaller och man är helt ensam.

1408

(2007) 
Mike Enslin är en journalist som ägnar sig mycket åt det övernaturliga. En dag bestämmer han sig för att undersöka ett hotellrum som sägs vara hemsökt, Mike vill se om det stämmer eller bara är en myt, han blir varnad av hotellägaren som säger att det är en mycket farlig idé. Men Mike har bestämt sig, han ska spendera 24 timmar i lägenheten, oavsett vad som händer. 

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Genre: Skräck 

Faktiskt en riktigt obehaglig film med bra skådespelare, snygga och otäcka filmningar. Hotellrummet utstrålar rädsla och jag hade aldrig velat sova där. En riktigt bra skräckfilm tycker jag, trotts att filmen i princip utspelar sig i lägenheten med Mike hela tiden. I alla fall första timmen då filmen håller sig till psykologisk skräck, men när den sen går över till en massa specialeffekter och annat så tappar den tyvärr charmen och är inte lika bra längre, men helt klart godkänd. 

Nej nu ska jag sluta jiddra spela xbox istället tack och hej! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar