Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 26 juni 2012

Glädjen en familj kan ge

Idag har varit en helt vanlig dag! Inget alls att rapportera härifrån Norge... trodde jag. Först var det en vanlig dag på jobbet, gick fort och smidigt och lika intressant som alltid. Därefter var de hem och chatta med folk och lyssna på musik.
Efter att ha ätit lite och chattat några timmar började jag och Viktor länka youtube-klipp till varandra och ju längre tiden gick desto läskigare ämnen gick vi in på. Jag började då titta på lite otäcka spökklipp med allmänt obehaglig musik och insåg att jag nog inte vill gå och lägga mig ikväll.

Då hör jag plötsligt en nyckel i låset, jag fryser till och blir rädd. Försöker intala mig de är hos grannen, de är hos grannen trotts att jag visste att det inte skulle låta så mycket. Jag satt kvar och hörde hur dörren öppnades och pulsen ökade. Då sticker min söta syster in huvudet och frågar om jag ville ha muffins!
Snacka om att jag fick världens chock. Sen kommer mamma och pappa in också, så de ska stanna här tills onsdag sen följer jag med över natten i Göteborg! Där ska man lämna syrran som följer ens fotspår och ska börja sjövärnskåren! Lite stolt är man minsann!

Tänk var lycklig man kan bli över att få se sin familj, allt känns så bra och inte lika ensamt nu! Nu blev även mina lediga dagar lösta till något kul så de kan inte bli så mycket bättre än så här! Ni är bäst, synd bara att inte min käre bror va med också...

(Det var ju förbaskat tur att jag dammsugade och diskade idag!)

Men nu ska jag umgås med familjen och kanske sova om en stund eftersom jag trotts allt jobbar imorgon! Idag har varit en bra dag <3 Men som sagt när man hörde dörren öppnas så kände jag mig lite som den här killen, tyvärr hade jag ingen plan för ett oförberett besök...

Ensam Hemma 

(1990) 
Kevin och hans familj har planerat en semester tillsammans, men de går inte riktigt som planerat då de råkar glömma Kevin hemma. Han är nu en ensam liten 8årig pojke i ett helt eget hus och han gör som varje unge hade gjort. Han lever livet! Fast de blir lite ändringar i planerna när två inbrottstjuvar försöker ta sig in i huset.  

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: +++
Miljö: ++++
Genre: Komedi, familjefilm

Åh julkänsla på hög nivå (ber om ursäkt för de men vädret har ju trotts allt varit riktigt kasst). En riktigt go film som jag uppskattar mycket. Rolig handling och klart godkända skådisar. Sevärd alla gånger! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar