Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

torsdag 14 juni 2012

Fiskar+möbler= ont i benen

Nej men se godkväll! Jag säger bara att jag ångrar mig om gårdagen, IDAG är mina fötter trötta, allt annat med för den delen. Dagen började med ännu en mycket intressant dag på jobbet, man får samtidigt en massa motion och det är riktigt nice! När klockan var tre bestämde jag mig för att GÅ hem (kanske var ett dumt beslut inser jag nu). Men jag ville vara säker på att jag verkligen hittade till jobbet sen när pappa har åkt. 
Det gjorde jag till slut, efter ett par snedsteg, men mitt lokalsinne börjar nog minsann förbättras! Jag är inte längre en guldfisk i sin skål utan är mer på väg mot en liten liten aborre i en insjö i alla fall och det är ju inte fy skam! 
Men därefter började den värsta dagen på länge, vi började med ännu en tur till Elköp och IKEA, men idag köpte vi lite lättare saker som en brödrost och en skrivbordstol, inte så farligt, men sedan började ju flytten på alla saker från tredje våningen ner till första, fast i grannhuset, jag har nog sprungit upp och ner för trappan säkert 50gånger, men jag försöker se det som ett bra träningspass istället, men jag tar tillbaks allt jag har sagt om att det vore skönt att flytta till något eget, efter en sån här dag kommer jag bo hemma länge till! Så nu förtjänar vi en belöning och det är ju trotts allt onsdag, eller lillördag som man kan kalla det (en del tycker ju inte om de ordet men det gör jag) så nu ska jag och pappa unna oss pizza och chips! 

Men nu till det här med IKEA. Jag har alltid klagat på att jag nästan aldrig varit där, första gången var när jag var i 16 års åldern, därefter har jag väl varit där cirka 6 gånger eller något liknande, men efter de här dagarna är jag ganska så mätt på den där möbelaffären. Det är ju i alla fall tur att man inte har en pappa som jobbar med såna otäcka saker! 

Möbelhandlarens dotter 

(2006) 
Frank Tidman jobbar som möbelhandlare och han har norra Sverige som sitt distrikt. Sen han gick i genom en skilsmässa så hinner han inte träffa sin dotter mer än varannan helg. Så han bestämmer sig för att övertala sin dotter att följa med på hans resa genom norra Sverige för att lära känna varandra bättre. 

Serie: ++
Handling: +++
Skådespelare: +++
Miljö: +++
Genre: Drama

Ganska konstig och lite långtråkig serie, handlingen i sig är lite konstig men ganska så intressant, dock händer det inte speciellt mycket. Fina miljöer och snyggt filmat, bra skådespelare och en helt ok dialog, men ingenting jag gärna ser om. 

Nehe, nu vrålar magen av hunger! Adjö och godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar