Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

söndag 12 augusti 2012

Back on track!

Längsta biljetten jag har haft någonsin! 
11 timmars resa går fortare än man tror om man bara har lite att underhålla sig med, många byten gör så att de känns som om tiden går lite snabbare, samt om man är trött så kan man ju sova den där långa tågbiten utan byten i 4 timmar. En pizza på de, en halvgullig amerikansk kärlekskomedi (runaway bride med norsk text, inte ok när barnen säger vi vill ha snop... men men) samt en dusch så är man på g igen. Imorgon börjar jobbet och jag har turen att ha en kväll först, därefter kommer morgonveckan med fem dagturer. Har räknat med massor av sömn, eller kanske inte.

On my way
Hände de något kul på resan då? Nja en liten pojke hade en HTC, men skulle få en iphone 4s, han vill inte ha den... han var typ åtta år. Ja va ska man säga om dagens barn egentligen? De har bra smak i alla fall. Själv har jag idag fått byta tillbaks till min gamla iphone 3a som har en trasig låsknapp. De kändes lite tryggare med en telefon man kan ringa på om de skulle hända något. Kan ju vara bra liksom, skicka ett sms om man blir jagad av en galen yxmördare känns ju sådär... Men jag saknar redan min HTC, har hunnit bli arg på iphonen säkert tio gånger då den inte vill samarbeta!
Vad mer vad mer? Jo just de, de höll på att bli slagsmål på bussen från Oslo, tre män började bråka. Tur att Norge har tuffa damer som ryter ifrån och säger till att alla ska hålla truten därefter blev de lugnt och skönt.



When I wake up yeah I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who wakes up next to you
When I go out yeah I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who goes along with you

If I get drunk yes I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who gets drunk next to you
And if I haver yeah I know I'm gonna be
I'm gonna be the man who's havering to you

But I would walk 500 miles
And I would walk 500 more
Just to be the man who walked 1000 miles
To fall down at your door

Förstår inte varför jag tycker detta är typ den bästa låten som finns att lyssna på när jag åker tåg... väldigt mysig låt i vilket fall. 500 miles med the Proclaimers. Hade den som väckningssignal förr, de kanske inte var så bra egentligen för nu för tiden om jag somnar med spotifyn igång så vaknar jag alltid när den här låten kommer. Så ett tips är att inte välja bra låtar som väckningssignal för då kommer du alltid vakna av dom i framtiden. Detta är en riktig tåglåt tycker jag, men de är nog bara för att den här filmen inledes med en tågresa och den här låten är igång i bakgrunden. 

Benny & Joon 

(1993) 
Joon bor tillsammans med sin bror då hon inte klarar av att bo på egen hand eftersom hon har en psykisk störning. Varje dag kämpar Benny med att få ihop vardagen vilket inte alltid är de lättaste med Joon som syster. När dessutom de får en kille vid namn Sam på halsen blir saker och ting ännu mer komplicerade. 

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Johnny Depp: ++++
Genre: Romantisk komedi

En otroligt fin film med en fin undertext. Samtidigt är det en väldigt underhållande film. En av Johnny Depps "söta" roller då han annars spelar hunk eller väldigt udda (oftast de senare alternativet) iförsig är han ganska udda i denna filmen med, men på ett gulligt sätt. Var en av de tidigaste filmerna jag såg med Johnny Depp och som alltid var jag fast direkt när jag såg en film med mr Depp. En annorlunda romantisk komedi mot vad man är van vid, och de är ju alltid ett plus tycker i alla fall jag!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar