Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 3 augusti 2012

This is who I am

Fullt upp när man har finbesök från Stockholm! Vad har vi gjort då? Glassiären såklart, de måste man ju prova när man besöker Karlskrona. Passade på att visa runt lite på stan också, vi har även badat både i havet och i havsjön. Alltid härligt att bada eller hur? Spel, kubb, film, bio och bowling har de också blivit. En vrickad tumme har jag lyckats få! En härlig vecka hitills med alldeles för bra folk, ibland blir man allt bortskämd med de bästa.

En liten parentes som är en big deal för mig, den här bloggen har existerat i ett års tid. Målet var ett blogginlägg om dagen. De har inte riktigt lyckats, men va gör väl de? Jag vill tacka alla läsare som gör att jag vill fortsätta med min blogg. Och ännu en gång, ett stort tack till min bror som har gjort att mitt filmintresse är som de är. Tack för alla filmer du har visat mig och tack för alla underbara filmkvällar vi har haft enda sen jag var i sex-års åldern, du är helt enkelt den bästa brodern man kan önska sig. Utan dig skulle den här bloggen aldrig kommit till.

Idag har jag varit singel i strax över ett års tid. Jag har både utvecklats, växt och lärt mig enormt mycket om mig själv under så kort tid. Allt som sker formar en till den människa man är idag. Finns inte många saker som jag ångrar i livet. Alla människor som har kommit, gått och stannat i mitt liv, oavsett ifall man har blivit sårad, trampad på, eller rent av lycklig och stolt av personerna så har de ändå påverkat vem man är. Tack! Jag kan ärligt säga att jag är stolt över mig själv, även ifall de såklart alltid finns saker jag vill förändra hos mig själv, som att jag ibland kan vara lite väl dumsnäll. Ingen är prefekt men alla ska vara stolt över den man är.

Man ska våga följa sin egen väg, även om de känns som om hela världen är emot en. Alla har en mening i världen de gäller bara att leta upp den, vissa människors mening här i livet kan till exempel vara att bli samhällets hjälte.

The amazing Spider-Man 

(2012) 
Peter Parker är en utstött high school- elev som har haft en jobbig uppväxt utan sina föräldrar som försvann tidigt ur hans liv. Peter har växt upp tillsammans med sin farbror Ben och faster May. Peter vill som alla tonåringar bara komma underfund med vem de egentligen är. 

Film: ++++
Handling: +++++
Skådespelare: +++++
Miljö: +++++
Genre: Action, äventyr

Jag var lite skeptisk till den här filmen i början när jag hörde om den. Dels att de bytte ut skådespelarna, men också att de skulle byta handling. De bådade inte gott tyckte inte jag. Men de fick jag äta upp! Handlingen var helt fantastiskt mycket bättre än väntat, frågan är bara, varför inte Mary Jane? Inte för att de var något fel på Gwen, jag älskade henne, men kunde hon inte bara fått heta Mary Jane då? Finns säkert någon jättebra förklaring i någon serietidning eller något. Effekterna var mycket välgjorda och jag märkte hur jag under flera av actionscenerna satt och spände mig av nervositet. Perfekt balans mellan kärlek, sorg och action som gör att den har filmen blir awesome. De som drar ner filmen till en fyra är att de dessvärre fanns ett par frågetecken som jag inte kunde släppa under filmens gång. 

Se den gott folk, ni ångrar er inte! 

Av någon märklig anledning vill jag inte att de ska vara fredag... kommer sakna dig <3


1 kommentar: