Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 15 augusti 2012

How to survive a zombie!

Fjärde arbetspasset avklarat, nu väntar två lediga dagar. Ikväll kommer pappa och jag har handlat till hans ära (pizza!). Passade dessutom på att köpa lite film och ett par riktigt nice byxor (ni får se dom imorgon om ni är intresserade).
Så de blev en storhandling idag, poff där försvann en del av min lön, men lite ska man ju leva med. Räkor i Norge är förövrigt billigt bara så ni vet. Imorgon får man lite svensk leverans av mat, aldrig fel de, lite ovant att få besök här. Men de ska bli spännande och se va de tycker om mitt tillfälliga "hemland", jag bor ju trotts allt här just nu i alla fall.

Har funderat under dagen va de skulle bli för blogginlägg idag, jag lovade ju trotts allt något hjärndött. Va tänker man på då om inte zombies? Så jag kom och tänka på ett inlägg på facebook jag läste för länge sen. "Om de plötsligt skulle komma in en zombie på ditt rum och de första du hittar skulle bli ditt vapen för att besegra zombien, va hade de varit då?". Jag kan ju säga så här... för mig hade de gått åt helvete om han inte är rädd för planering och att bli fet! 

Alternativ 1:
En halvuppäten påse chips
Om jag har tur så kanske zombies också gillar chips. De är ju trotts att inte vilka chips som helst. De är paprika chips, typ de godaste chipsen som går att få tag på, synd bara att landet Sverige inte har fattat de än. (Nej Pringles räknas inte, även ifall de är jäkligt gott de med, men tror inte zombies gillar frystorkat).



Alternativ 2:
Min Kalender 
Känns inte som ett speciellt säkert kort. Kanske att man möjligtvis kan kasta den i huvudet på herr zombie så att han tappar fokus och jag hinner hoppa ut genom fönstret... men känns inte så bra då zombies ändå inte fattar så bra. Nej stryck kalendern! (Att planera är ändå jobbigt så den idén slänger vi!)


Alternativ 3:
Smirnoff ice
Kan man supa ner en zombie? Inte nehe, kanske om man slår av halva flaskan, tror ni jag lyckas kapa av huvudet på zombien med en trasig glasflaska. Troligtvis inte, jag kanske hinner om zombien är tandlös och inte kan bita mig... men då kan jag liksom lika gärna gå därifrån. Nej, den idén får vi nog också skrota!

Alternativ 4:
En gaffel från IKEA 
Mitt klart säkraste kort bland mina alternativ.
Jag menar va kan jag inte göra med gafflen? Förmodligen ingenting med den heller. Möjligtvis så kan jag göra zombien blind och då kanske jag kan lyckas fly åtminstone... ja så får de bli. I will use the fork! Bara så ni vet... om de liksom, ni vet, blir en zombieattack här i Norge de närmsta dagarna.



Och ja jag vet! 75% av mina prylar är matbaserade! Jag äter vid datorn ok? Den är mitt enda sällskap mina lediga timmar, och de är liksom inte kul att äta själv, här kan jag låtsas att jag har sällskap. (Tur att höstens träning börjar snart för jag behöver träna bort en pizza och en paj och lite annat smått och gott). Men tillbaks till temat, förstår ni hur körda vi hade varit här om de hade blivit en zombieattack, de är därför de alltid utspelar sig i USA. De har liksom vapenhandlar lite här och var och kan ju gå och plocka vapen om jorden skulle börja gå under, de är ju nice liksom. Men om de blir en zombieattack hoppas jag att jag blir lika awesome som den här bruden!

Resident Evil 

(2001)
The Umbrella Corporation är ett av världens största företag, men de företaget sysslar med mycket hemskare saker än man hade kunnat tänka sig och under ytan, bokstavligt talat, har företaget grävt ner sig där de gör sina största vinster. De forskar i genforskning och biologiska vapen. Men alla experiment går ju inte som man tänker sig alla gånger men de här misstaget leder till något mycket värre än så. Alla på forskningscentret dör... de är i alla fall va alla tror. En räddningsstyrka går ner för att leta överlevare, men de träffar på något mycket värre.

Film: ++++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: ++++
Genre: Skräck, Sci-fi

Som sagt ni som har läst min blogg tidigare vet ju att jag pinsamt nog inte hade sett resident evil-filmerna förens i juni detta året. De var mycket bättre än jag trodde. Handlingen är ju ett bra manus för en zombi-film. Det är ju såklart en hel del "klassiskt zombie" över de hela. Men så tycker jag de ska vara, hatar när de saboterar zombie-idén (vilket de dessvärre gör lite i senare filmer, men de är bra i alla fall). Skådespelarna är super och effekterna är inget att klaga över! 

Nej nu ska jag snart möta pappa vid bussen och snart ska jag äntligen få äta. I'll bring the fork... just in case ni vet. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar