Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

tisdag 28 augusti 2012

Home again!

Hemma i älskade Karlskrona igen. Imorgon börjar vardagen med skola och ordentlig träning, de ska bli riktigt gött. Är kanske inte supertaggad för 7 timmars introduktion imorgon, men ska bli kul att träffa alla så de kommer de att vara värt. 

Resan hem gick finfint. Jag är otroligt glad att jag inte tog flyget för jag hade nog fått betala för att få in min resväska i landet för jisses va tung den var! Tyngsta väskan jag någonsin haft, de här med att packa lätt är svårt. Att man dessutom får släpa den i onödan för att bussen bli stoppad av tullen gjorde mig lite trött. Men de är första gången jag har fått träffa knarkhundar på min resa, och nya upplevelser är ju alltid trevligt antar jag. 

De har varit ett lagom flyt genom hela resan, lite långa väntetider och ett par lite dryga människor på tåget. I för sig var de lite mitt fel en av gångerna för jag hade såklart lyckats sätta mig på en av de få få få platserna som var bokade på tåget idag. Vagnen var i princip tom och en dam ville sitta där jag satt, de störde mig inte ett smack, men att hon skulle försöka tvinga mig att lämna min väska på hyllorna bakom alla säten när i princip hela vagnen var tom trotts att jag inte ville och sen dessutom säger, ja jag kan ju egentligen sitta var som helst, men jag har ju bokat här, men ändå inte flyttar på sig när jag reser mig upp och erbjuder henne sin plats. Efter en 5 minuters diskussion fick jag äntligen komma ut från sätet och jag bytte vagn illa kvickt. Men annars har de varit finfint hela resan. Satt bredvid en snygg kille på bussen (vilket iförsig störde min sömn lite grann), men ögongodis är ju alltid trevligt när man inte kommer åt sin väska med maten. 

Knappt inga förseningar alls heller och de uppskattas då de brukar vara förseningar med tåget. Enda förseningen var bussen, men de var ju faktiskt tullens fel. Men busschauffören var inte feg på gasen och i slutändan blev vi bara 6 minuter sena, bra jobbat. Jag är bara glad att ingen hade planterat en fartbomb på bussen, för en sån här bussresa vill man ju gärna slippa. 

Speed 

(1994) 
Jack Traven och Harry Temple jobbar i specialstyrkan SWAT. Just nu jobbar de med att få fast en galen terrorist. När terroristen ringer den dagen får de veta att han har satt en bomb på bussen som kommer smälla om bussen saktar ner under 80km i timmen. Nu måste de jobba snabbt för att hinna rädda alla passagerare. 

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Genre: Action

Den här filmen kan man bokstavligt talat kalla en fartfylld actionrulle. Bra skådisar samt ett annorlunda och häftigt manus gör att de här verkligen är en actionfilm i min smak. Lite hjärndött men samtidigt en genomtänt film vilket gör en ultimat actionfilm enligt mig. Bör absolut ses om man inte har gjort de! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar