Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

måndag 13 augusti 2012

Bara sport, bara sport, bara massor utav sport!

Första dagen på jobbet efter en härligt lång semester, och vart börjar man, jo på en avdelning där jag tidigare varit i cirka 2 timmar sammanlagt. Att det dessutom inte finns någon som helst logik i de numren som finns på avdelningen och att jag inte vet vart något finns gör hela kvällen ännu mer spännande! Härligt att få träffa några av sina goa arbetskollegor med. Dessa två veckor kommer att rusa fram tror jag!

De senaste två veckorna ungefär har hela tvn varit fylld med massor utav sport! De är enda gången på fyra år man tittar på sporter som simhopp, brottning, hästsport, gymnastik, segling tyngdlyftning (?!) och faktiskt kan  sitta och uppskatta de samtidigt som man hejar på sitt älskade folk svenskarna! Jag pratar ju såklart om OS, detta är nog omöjligt att man skulle ha missat! Jag hade satsat på 6 medaljer med 2 guld. Jag hade fel, de blev bara ett guld, men å andra sidan blev istället 8 medaljer vilket jag tycker är bra jobbat. De som är mest överaskande är att nästan inga medaljer togs av de som folk räknade med, folk poppade upp från ingenstans och plockade silver och brons lite här och var. Mitt bästa OS minne är nog när Sveriges herrar i handbollen slog Danmark då hela Sverige jublade. Men mycket har varit skoj att se på måste jag säga. Kommer sakna sporten lite grann, men samtidigt, man ska ju inte få för mycket av de goda så nu tar vi 4 års paus igen!

Sport, ja alla är vi nog intresserade av sport, lite grann, innerst inne. Så länge "rätt" jag vinner. Annars är laget plötsligt skräp och sporten är töntig. Alla gillar såklart inte alla sporter, men något som nog alla tycker illa om är läggmatcher...

Benknäckargänget (The longest yard)

(2005) 
Paul Crewe hamnar i fängelse efter att ha betett sig idiotiskt på fyllan. Väl i fängelset blir han tillfrågad att träna fångarna i Amerikansk fotboll då han själv är en stor spelare. Med hjälp av några andra fångar börjar de träna upp laget för att en dag få möta alla fångvaktarna. En match som självklart ska vara fixad redan från början till fångvaktarnas fördel, vilket fångarna inte är speciellt sugna på... 

Film: +++
Handling: +++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Genre: Komedi

Adam Sandler i en riktigt rolig och oväntad komedi. Till och med sorglig stundtals, vilket man kanske inte till en början tror. En film jag faktiskt uppskattar komedin i vilket inte alltid händer då jag tycker en del filmer är lite väl flummiga eller barnsliga många gånger, men den här är riktigt nice. Gillar man sport och Adam Sandler så behöver man inte leta längre! 

1 kommentar:

  1. Härligt att du kommit igång med din blogg igen

    FF

    SvaraRadera