Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

onsdag 22 augusti 2012

Min brors dag!

Min käre bror!
Idag kära vänner, är en speciell dag. Idag fyller min käre bror Jimmy 25 år! Som alla vet är Jimmy min största inspirationskälla till den här bloggen. De började redan när vi var små och hade filmkvällar. Fredagen den 13e och hajen gällde för mig redan när jag var 6 år. Min bror som såg till att även på kvällarna då jag skulle upp till skolan men inte kunde somna fick se på tv genom att lämna dörren öppen för att jag skulle kunna se hans tv från min springa i dörren. Eller de kvällarna han lämnade dörren öppen när de var arkiv x bara för att han visste att jag var superrädd för inledningslåten. Att hans DVD-samling dessutom är som ett bibliotek gör så att han fortfarande kan tipsa mig om nya filmer och vi har fortfarande filmkvällar då vi kollar på både nya och gamla filmer ihop.

Så till min bror som ställer upp i vårt och torrt och som alltid finns där för mig när jag behöver de, min bror som jag älskar. Jag säger bara grattis, de här blogginlägget är bara till dig <3

Warriors come out and play!

Warriors 

(1979) 
I New Yorks mörka gator finns de tonvis av olika gäng. Gäng som egentligen inte är så förtjusta i varandra. Men ikväll ska alla mötas under fredliga omständigheter. Men när en av ledarna blir mördad blir gänget Warriors falskt anklagade och har nu alla gäng i New York efter sig.

Film: +++++
Handling: +++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++++
Genre: Action

Ännu en av filmerna min bror har introducerat för mig. Oh vilken film de är! En äkta klassiker med en grym handling. Hela filmen har en genomgående känsla av en otrolig stämning. Alla de olika gängen med sina olika stilar är så himla bra. De syns att de har lagt ner tanke och tid bakom alla de olika gängens stilar. Själv är jag ett fan av The baseball furies, bara för att de är grymma, the Punks är lite coola då ledaren åker runt på rullskridskor så finns de många fler som bara är ällmänt coola som t.ex. The Hi- Hats. Nej den här står på prio 1 att se när jag kommer hem för jisses vilket sug jag fick efter denna nu då.

Ännu en gång, grattis Jimmy, ha en awesome födelsedag! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar