Hej! De här är alltså min blogg, eller min filmblogg som jag kallar det. Vid varje inlägg lägger jag upp en recension av en film jag har sett. I övrigt skriver jag om mitt liv och tankar, om mina upplevelser i vardagen helt enkelt. Jag är nu för tiden färdigutbildad sjuksköterska och har världens mest fantastiska arbete. På min fritid tränar jag en hel del, mest karate, sporten som jag älskar. Jag fotar mycket och gillar allt som har med estetik att göra. Men resten kan ni få läsa om själva. Hoppas ni gillar min blogg!
Carpe Noctem
//Zimonze

fredag 17 augusti 2012

Vitt vin och räkor!

Nästan i alla fall

Härliga fredagskväll! Sitter här i min ensamhet och gottar mig med räkor och god dricka (dock inte vin). Varit ledig även idag, idag har jag befunnit mig i bland annat Lilleström där jag sov ikapp mig lite i en bastuvarm bil. Men de var trevligt att ge sig ut lite på sin lediga dag istället för att försöka hålla sig tyst i lägenheten under tiden pappa sov. 

Imorgon börjar helgens arbete, kommer bli trevligt. Var ju bra att man kunde tajma att vara ledig när ett par av mina kompisar skulle på arbetsintervjuer och lägenhetsvisningar, alltid skoj med besök! Men nu börjar arbetet igen, men först ska jag njuta ett par timmar till av min lediga kväll och mina räkor. Synd bara att man inte har något mysigt sällskap... 

Love & other drogs 

(2010)
Jamie är en ung man, han jobbar som en framgångsrik försäljare och allt verkar gå fantastiskt. När han en dag möter den underbara Maggie som visar sig vara ett riktigt yrväder vänds Jamies liv upp och ner. Är han redo att offra sin karriär för ett förhållande som kanske inte kommer hålla? 

Film: +++
Handling: ++++
Skådespelare: ++++
Miljö: +++
Genre: Romantisk komedi

En ganska utmärkande "sådan här film", jag tycker den är väldigt bra och romantisk. Historien i filmen är udda men fungrar verkligen riktigt bra, speciellt med dessa skådespelarna. Tummen upp! 

Nu blir de mer räkor! (Kan ju inte äta samtidigt som jag sitter vi datorn då jag måste skala dom själv).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar